מחמם את הלב: בשבת האחרונה גילתה רחלי אוטמזגין, תושבת הדר גנים, כי הצמיד אותו העניקה לה אימה במתנה לפני 40 שנה ושעבר בינתיים לבתה הקטנה רבקה, אבד. לאחר חיפושים קדחתניים ותליית עשרות מודעות ברחבי השכונה, היא קיבלה שיחת טלפון מפתיעה מילד בן 10 שבישר לה כי מצא את התכשיט. "ירדו לי דמעות מרוב התרגשות", אומרת רחלי.
2 צפייה בגלריה
הילדה והצמיד יקר הערך
הילדה והצמיד יקר הערך
רבקה והצמיד יקר הערך
(צילום: באדיבות המשפחה)
רחלי היא היא אשתו של חיים אוטמזגין, דמות מוכרת בפתח תקוה ומפקד היחידות המיוחדות של זק"א. האירוע התרחש בערב שישי, בעת שרחלי טיילה ברחבי השכונה עם ביתם.
"לא ידענו על כך, עד שזמן קצר לפני צאת השבת הבת שלי אמרה: 'וואי, אמא, הצמיד לא על היד שלי'", משחזרת רחלי. "הייתי בחרדה עצומה. חשבתי שאולי הוא נתקע לה בפיג'מה, הפכנו את הבית, הזזנו רהיטים, ניערנו מצעים ולא מצאנו. הייתי כבר די מיואשת, לא ישנתי בלילה וחלמתי על הצמיד. איבדתי דברים בחיים שלי, אבל אף פעם לא הרגשתי ככה. הייתי כבר די מיואשת אבל אמרתי שאמצא אותו בכל מצב, גם אחרי שראיתי שזה גרם צער לאמא שלי. הפנטזיה שלה הייתה שהצמיד עובר בדורות כירושה".

2 צפייה בגלריה
הילדה והצמיד יקר הערך
הילדה והצמיד יקר הערך
רבקה והצמיד יקר הערך
(צילום: באדיבות המשפחה)

למרות תחושת חוסר האונים, הפיצה רחלי הודעות בקבוצות הווטסאפ השכונתיות ויצאה לחיפושים בעצמה ברחובות שבהן טיילו, כשבמקביל החליטה לתלות עשרות מודעות עם פרטי האבידה.
"עברה עליי יממה שבה הייתי בדיכאון, לא עבדתי ולא יכולתי לעשות כלום", היא מוסיפה. "עברו כמה שעות וקיבלתי טלפון ממספר שאני לא מכירה. על הקו השני היה ילד בן 10 שאמר לי: 'מצאתי את הצמיד שלך'. לא האמנתי באותו רגע, אבל הוא אמר 'השוויתי אותו לתמונה במודעה שתלית והתקשרתי למספר שהיה מצורף'. יצאתי אליו בריצה, הוא פרש שתי כפות ידיים וראיתי את הצמיד".

קראו גם:

מה עבר לך בראש באותו רגע?
"זה היה מטורף. בכיתי, ירדו לי דמעות. למרות שיש לו ערך כספי, מבחינתי הערך הסנטימנטלי הרבה יותר גדול. בהמשך, ההורים של הילד התקשרו אליי מרוגשים מאוד ואמרו לי 'את לא יודעת כמה הילד היה מאושר'. אמרתי שאולי רק בשביל זה היה שווה שהצמיד יאבד. הילד הפך לגיבור בשכונה ומגיע לו".