התאונה הקשה במחלפון עמישב: שניים מתוך שלושת הילדים, בני שש ושמונה, תושבי שכונת הדר גנים בפתח תקוה, שוחררו לביתם. אך בבית החולים שניידר מאושפז עדיין בן דודם, גבריאל שמעון גפנר, בן 14 מירושלים, כשהוא מונשם ונשקפת סכנה לחייו. "היינו בדרך למאגר תמר והרכב עלה על המדרכה ופגע בהם", מספר יוסי גפנר, אביהם של שני הילדים ודודו של הנער.
2 צפייה בגלריה
מזירת התאונה
מזירת התאונה
מזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקשה התרחשה ביום רביעי האחרון בכניסה המזרחית לעיר מכביש 471 (מכבית), כאשר רכב שאיבד שליטה פגע בשלושה ילדים (6,8,14) שהלכו על המדרכה במחלפון עמישב. כוחות ההצלה שהגיעו למקום פינו אותם לבית החולים במצב בינוני עד קשה.
קראו גם:
היום (ראשון) התקבלו בשורות מעודדות מבית החולים 'שניידר' כשהילדים בני 6 ו-8, אחים תושבי הדר גנים שוחררו לביתם. בן דודם, גבריאל שמעון גפנר, שהתארח אצל המשפחה במהלך החג, עדיין מאושפז כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה, מונשם וטרם יצא מכלל סכנה.
יוסי גפנר, דודו של גבריאל שמעון, ואביהם של שני הילדים האחרים שנפצעו, סיפר ל"מיינט פתח תקוה" על מה שהתרחש: "היינו בדרך למאגר תמר (על שם תמר פניגשטיין ז"ל, תושבת הדר גנים שנהרגה ב 2019 בתאונת דרכים בירושלים- מ"ד), הבנים שלי ובן דודם היו מלפניי, במרחק של 50 מטרים. פתאום הרכב פשוט עלה על המדרכה ופגע בהם. זה כאב גדול לראות את זה. אני מבקש מכולם סעו בזהירות ותתפללו להשם שלא יקרה דבר. בהזדמנות זו אני רוצה לבקש גם מכולם להתפלל לרפואת גבריאל שמעון בן תמר רבקה".
2 צפייה בגלריה
מזירת התאונה
מזירת התאונה
מזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בתגובה לאירוע מסר עו"ד אורי דרשן הכהן, המייצג את הנהג הפוגע כי: "מדובר באירוע תאונה חמור ומצער. נהג הרכב, חייל ביחידה מיוחדת ומסווגת מאוד בצה"ל, בן טובים, מלח הארץ - ללא שום עבר תעבורתי או פלילי נהג עפ"י חוקי התנועה, במהירות רגילה וסבירה ובוודאי לא תחת השפעת אלכוהול. הוא אינו שותה ולא מעשן - בדיקת נשיפה ודם שנערכו לנהג, שללו השפעה מעין זו.
"מדובר בתאונה שהתרחשה מסיבות שאינן תלויות בנהג ובוודאי לא נבעו מרשלנותו או חלילה חוסר זהירותו. ככל הנראה, מסתמן, שהתאונה התרחשה כתוצאה מפגם ברכב / בצמיגים ו/ או תווי הדרך בכניסה לשכונת עמישב בכביש 471, אז פגע הרכב במעקה צד הדרך, נפתחו כריות האוויר שכיסו את פני הנהג, והרכב גלש למעלה מ - 150 מטר,קדימה - צפונה, ופגע בהולכי הרגל / הילדים שעברו במקום.
"לאחר התאונה, נהג הרכב עוכב לחקירה במשטרה, מסר גרסה ביחידת התנועה / הבוחנים, ותכף לאחר מכן שוחרר לביתו. לפי שעה, נהג הרכב שוכב בביתו, מחלים אף הוא מהתאונה ומהחבלות הגופניות והנפשיות שחווה, בתפילה לשלום הפצועים במהרה".
בעקבות התאונה, פנה פעיל הציבור ותושב הדר גנים, ירון קדושים, לשלומי וייזר, יועצה של שרת התחבורה מרב מיכאלי בבקשה לפעול להסדרת הבטיחות במקום בשל העיקול בכביש.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה