יותר מ-70 שנה אחרי שהוקמה, החלה הריסת התחנה המרכזית הישנה בפתח תקוה. בשבוע שעבר הגיעו בולדוזרים אל שטח התחנה והחלו להרוס את הסככות המתפוררות, כדי להתאים אותן לקליטת אוטובוסים חשמליים בתקופה הקרובה.
התחנה המרכזית בפתח תקוה הוקמה בשנות החמישים וקלטה במהלך עשרות שנים בעיקר אוטובוסים של חברת דן. האוטובוסים של אגד חנו ברחוב אורלוב הסמוך לתחנה והשלימו את המענה התחבורתי לתושבים פתח תקוה, ראש העין והסביבה.
ברבות השנים הגיעו אל התחנה המרכזית גם חברות קווים ואפיקים, אך הנוסעים הלכו והתמעטו עם הקמת מסופי תחבורה נוספים בעיר.
במהלך עשרים השנים האחרונות נשמעו לא מעט תלונות על מפגעים בטיחותיים והזנחה שיש בתחנה הישנה. במקביל, החלה הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה שהתחנה הראשונה שלו היא התחנה המרכזית.
השילוב הזה יצר את הצורך להקים תחנה מרכזית חדשה לגמרי, ועל פי התוכנית אמור לצאת לדרך בשנים הקרובות פרויקט גדול שהיה תקוע הרבה שנים בגלל ענייני תקציב.
מתחם התחנה המרכזית החדשה יכלול 10 קומות, 70,000 מ"ר, 15,000 מ"ר מסחר, 15,000 מ"ר משרדים, 700 חניות וטרמינל אוטובוסים. מסביב לקומפלקס תוקם כיכר גדולה לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים בה. עלות הקמת התחנה המרכזית החדשה נאמדת בכ- 450 מיליון שקלים.
קראו גם:
הריסת הסככות הוא השלב הראשון לקראת תחילת העבודות להקמת התחנה החדשה שצפוי לקרות במהלך השנה הבאה. בקרוב צפויות להסתיים העבודות להקמת חניון הלילה בסמוך לבית העלמין ירקון, מה שיאפשר לקלוט את האוטובוסים מתוך התחנה המרכזית ולהתחיל בעבודות להקמת התחנה החדשה. מדובר בשני פרויקטי ענק, כאשר הפתרון להקמת חניון הלילה נולד בשנים האחרונות והוא יאפשר להוציא את פרוייקט התחנה המרכזית לפועל לאחר שהיה תקוע שנים רבות.
בחניון הלילה יהיו כ-230 מקומות חניה לאוטובוסים, מבני נהגים, תחנות שטיפה, תחנות תדלוק וכן הכנות לביצוע מתקני טעינה חשמלית לאוטובוסים חשמליים. פרויקט הקמת חניון הלילה מוערך בכ-80 מיליון שקלים.
אין ספק כי לתושבים הוותיקים של פתח תקוה, שזוכרים את הימים הגדולים של התחנה המרכזית הישנה, נצבט מעט הלב כשהם רואים את הריסת התחנה. גם אם היו הרבה תלונות עליה, היא היתה ועודנה אחד הסמלים של פתח תקוה.