מחזה כזה לא רואים בכל יום, בטח שלא באזור מיושב: תנים תועדו חודרים לחצר בית בשכונת בלינסון, הסמוכה למחנה סירקין הנטוש, והורגים את חתולתם האהובה של בני משפחת פרימר. על פי עדויות אב המשפחה, מורן, ויתר דיירי האזור, פשיטת התנים על חצרות הבתים באזור במטרה לתור אחר מזון, הפכה לתופעה.



המקרה שנתפס בעדשת מצלמת האבטחה אירע במוצאי שבת האחרונה, אז הגיחו אל כיוון בית המשפחה מספר תנים שחדרו פנימה. "בשעת לילה מאוחרת אשתי שמעה רעשים מחוץ לבית", מספר מורן. "היא פתחה את הדלת וראתה את הכלב שלנו רודף אחרי אחד התנים. במקביל החתולה עלתה מעל החומה אבל היו תנים מהצד השני שלה שקפצו עליה וגררו אותה יחד איתם.
"זה פשוט איום ונורא. היא הייתה איתנו 10 שנים, ממש בת בית. הייתה איתנו במעברי הדירות, אירועים משפחתיים וזה נורא שככה הסתיימו החיים שלה. הבנות הגדולות שלנו בכו והיו נסערות מאוד. אלו היו יומיים קשים לאחר מכן".
לדבריו של מורן, תנים המשוטטים באזור הם דבר די שכיח, אך לאחרונה הם החלו לחדור לתוך חצרות בתים: "ידענו שיש תנים בסביבה אבל הם אף פעם לא ניסו לפגוע בבעלי החיים שלנו ולא תקפו בבתים של אנשים, לא חשבנו שמשהו כזה יכול לקרות. זה נראה שלאחרונה הם ממש רעבים ונכנסים במטרה לצוד. מלבד החתולה והכלב היו לנו עד לא מזמן גם מספר גורים שנעלמו אחד אחרי השני, עכשיו אנחנו משערים מה הסיבה לכך".
קרה משהו באזור שלכם לאחרונה שלדעתך משפיע על התנהלותם של התנים?
"אני באמת לא יודע לומר, אולי פינוי מחנה סירקין שעכשיו שומם כמעט לגמרי, גורם להם להסתובב יותר ולחפש אחר מזון. אני יודע על חתולים נוספים שנעלמו ברחוב שלנו והתושבים לא יודעים מה הסיבה. גם הם מדברים על הכניסה של התנים לבתים.
"פנינו לעירייה, ואמרו לנו שהתופעה מוכרת גם בשכונות נוספות בעיר והם מפנים את הטיפול לרשות הטבע והגנים מאחר ומדובר בחיה מוגנת".

1 צפייה בגלריה
תנים וחתול בלילה
תנים וחתול בלילה
התנים והחתולה
(צילום: מתוך הסרטון)

קראו גם:

כאמור, תושבים נוספים מדווחים על הימצאות תנים באזור, וחלקם משוכנעים כי פינוי סירקין הוא הסיבה לכך: "בתי הגידול נהרסים ועוד יהרסו, שרשרת המזון של בעלי החיים נפגעה והם מתחילים לחפש מזון מחוץ לשטח הבסיס. מה יהיה בהמשך כשיכרתו עצים נוספים ויחלו העבודות?" ציינה אחת התושבות בדאגה.
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "מדובר בחיית בר מוגנות בפיקוח של רשות הטבע והגנים. בעקבות המקרה, השירות הוטרינרי קיבל היתר מיוחד מרט"ג ללכידת התן התוקף והעירייה פועלת בנושא.
"ככלל יצוין כי מקומה של חיית הבר היא בשטחים הפתוחים, כאשר לעיתים ניתן לפגוש בה גם באזורים מיושבים הסמוכים לאזורי המחיה של חיות הבר. התן, כמו חיות בר אחרות, מגיע לשטחי מגורים לצורך מזון ובכל מקרה לא מדובר בתופעה רחבת היקף. יש להקפיד לסגור פחי אשפה ולא להשאיר אשפה שיכולה להוות מזון זמין עבור חיות הבר.
"יצוין כי אסור ללכוד חיות בר או להעבירם ממקום למקום, ובהתאם השרות הוטרינרי מפזר פתיונות לחיסוני כלבת לחיות הבר בשטחים הפתוחים, כדי לוודא שהם מחוסנים. הפעילות בנושא הוכיחה את עצמה לאורך השנים".