אם אתם נוהגים בכבישים, אתם בוודאי מרגישים שלא מעט מהצמתים מסוכנים וקשה לחצות אותם בפתח תקוה ובכל רחבי הארץ. הרבה תאונות מתרחשות בצמתים, ועמותת "אור ירוק" מפרסמת היום את הנתונים הקשים.
2 צפייה בגלריה
בית החולים בילינסון המרכז הרפואי רבין - תמונת פייסבוק
בית החולים בילינסון המרכז הרפואי רבין - תמונת פייסבוק
צומת ז'בוטינסקי-הרב מלכה-קפלן
(צילום ארכיון)

תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר חזיתו הקשיחה של כלי רכב אחד פוגעת בצידו של כלי הרכב אחד. תאונות אלו אופייניות לצמתים מסוכנים או קשורים ישירות למעבר צומת באור אדום.
על פי הנתונים הבלתי נתפסים, 165 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בפתח תקוה בשנת 2023, מהם שניים נהרגו ו-12 נפצעו קשה. 2,199 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בפתח תקוה בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם 13 נהרגו ו-113 נפצעו קשה.
כדי לצמצם את תאונות הדרכים מסוג חזית-צד ניתן לשפר את הצמתים באמצעות סימון נתיבים, הורדת מהירות הנסיעה והשתלבות בטוחה יותר בצמתים. מערכות בטיחות לרכב כמו כריות אויר צדיות יכולות לצמצם את הפגיעה בנוסע או בנהג הרכב הנפגע.

2 צפייה בגלריה
תאונה בצומת
תאונה בצומת
תאונה בצומת
(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

קראו גם:

צמתים מסוכנים - נתונים ארציים


53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
מהנתונים עולה כי 6,755 בני אדם נפגעו בשנת 2023 בתאונות חזית-צד, מהם 552 נפצעו קשה. בעשור האחרון (2023-2014) נפגעו קרוב למאה אלף בני אדם בתאונות חזית-צד ו-577 בני אדם קיפחו את חייהם. מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 43% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2023 נפגעו בתאונות חזית-צד.