במהלך היומיים הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל" נהרג סמ"ר אור מזרחי, לוחם בסיירת נח"ל בן 21 מפתח תקוה, שלוש וחצי שנים לאחר שאחיו שחר נהרג בתאונת דרכים. במהלך השבעה, פנה אביו אבי בזעקה לנוכחים ולכל עם ישראל בבקשה: "תאהבו אחד את השני, חבקו אחד את השני, זה מה שאלוהים רוצה".
2 צפייה בגלריה
אביו של אור מזרחי ז"ל במהלך השבעה
אביו של אור מזרחי ז"ל במהלך השבעה
אביו של אור מזרחי ז"ל במהלך השבעה
(צילום: באדיבות המשפחה)
לפני כשלוש וחצי שנים, במרץ 2020 נהרג שחר בעת שנפגע מרכבת חולפת בסמוך לבית יהושע כשרכב על אופנועו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו של שחר, שהיה בן 27. בתחילת השבוע שעבר נהרג אור מירי מחבלים והותיר את משפחתו וחבריו המומים וכואבים.
"עובר עליי גיהנום גדול", פתח אבי את דבריו במהלך השבעה. "עליי, על הבת שלי, על כל המשפחה. איבדנו ילד יקר. אין לי מילים כמה אני אוהב אותו. אור קרוב כרגע לאלוהים. אור אמר לי פעם 'אני אהיה אדם גדול, אתה תהיה גאה בי'. אני גאה בו גם עכשיו כי אני יודע שהוא יכול להציל את עם ישראל, אבל יש תנאי, וצריך להעביר את המסר הזה בכל רחבי הארץ: לאהוב אחד את השני, לחבק אחד את השני, לעשות רק אהבה. זה מה שאלוהים רוצה, תאהבו אחד את השני, אין לנו מסר אחר להעביר.

2 צפייה בגלריה
אור מזרחי
אור מזרחי
אור מזרחי
(צילום: מתוך פייסבוק, באדיבות המשפחה)

"אפשר לעשות הרבה, זה סך הכל בידיים שלנו. אם נזלזל יהיו עוד הרוגים. זה מה שאלוהים רוצה ואני מבקש מאור הבן שלי, שהוא חלל של עם ישראל שהגן עלינו שהוא יפתור את הבעיה שלנו, הוא יעזור לנו, ידבר עם בורא עולם ויאמר 'תרחם עליהם'. כולנו ילדים של אלוהים. מה בנו לפה? לריב? הייתי ילד מופרע, הייתי נכנס לכיתה ורק בלגן מחפש לעשות. תמיד אני אומר לכולם 'המורה שלחה אותי להביא גיר בכיתה א' ועד היום לא חזרתי'. אז שהיינו מופרעים המורה הייתה משתגעת, זה מה שאלוהים רואה, איך כולם משתגעים פה . עובר עליכם זעזוע, הוא נותן מכות קשות, והוא רוצה בסך הכל אהבה. תראו מה עושים ביום כיפור, לאן הגענו? אהבנו אחד את השני, הייתה שמחה, היום אין מאושר בעולם הזה. תנו לבורא עולם לעשות אותנו מאושרים, תאהבו אחד את השני. לא להתעסק בתככים.
"אור יכול לעזור לנו, תעבירו את המסר הזה. ימשיכו תככים ימשיכו הרוגים. שום דבר לא מובן- ממשלה, מודיעין כן עבד, לא עבד.. אלוהים החליט שתהיה פה מלחמה. אתם ילדים שלי, אני רוצה שתאהבו אחד את השני. כל הורה רוצה שתהיה אהבה בבית ולא שנאה בין אחים . ההורה לא יכול לראות את זה, כואב לו הלב. מה הוא יעשה? כל אחד יקבל את העונש שלו, אין משהו אחר.. אנחנו זמניים פה, כל אחד עוד מעט הולך לדרכו ומה נשאר בסוף? חבל, שלפחות נהיה מאושרים".

אביו של אור מזרחי ז"ל במהלך השבעה
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

"אור היה בן אדם שמח ורצה לראות את כולכם פה מחייכים, אפילו תמחאו לו כפיים", סיכם אבי את דבריו לקול מחיאות כפיים מצד הנוכחים. "הוא אהב את זה, כולו אור. אור, תראה כמה אוהבים אותך! תעשה משהו! תעזור לאבא! תחזיר לנו את החטופים חיים, אני מתחנן, אבא אוהב אותך. אור היקר שלי, תראה כמה אני גאה בך, חינכתי אותך לבד, אין לך אמא מגיל שנה וארבע, ילד יתום, אור תעזור לנו בבקשה ממך, אני סומך עליך".