10 חודשי מאסר בפועל ופיצוי בסך 1,500 שקלים נגזרו לאחרונה על ידי שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, על נהג בן 50 עם עבר פלילי שתקף נהג קשיש ברחוב וולפסון בפתח תקוה ופצע אותו בפניו.
1 צפייה בגלריה
עימות על הכביש הסתיים בתקיפה
עימות על הכביש הסתיים בתקיפה
עימות על הכביש הסתיים בתקיפה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
האירוע המדובר אירע בחודש נובמבר 2019. נהג, אז בן 77, נסע ברחוב וולפסון כשבסמוך אליו נעמד החשוד בצידו השמאלי של הנתיב באופן שהפריע לפניה שמאלה. הקשיש צעק לחשוד כי הוא חוסם את דרכו ואף קילל אותו ובתגובה צעק הנאשם על המתלונן, ירד מרכבו ובעט במראה השמאלית של רכבו של הקשיש.
מיד לאחר מכן, ניגש הנאשם אל חלון הנהג הפתוח ברכבו של הקשיש, והכה אותו בשתי מכות אגרוף בפניו. מהדף המכות עפו משקפי השמש של הקשיש מפניו ונשברו, ובנוסף נגרמו לו חבלות ופצעים מדממים שהביאו לפינויו לבית החולים באמצעות אמבולנס. החשוד נמלט מהמקום, אך נעצר זמן קצר לאחר מכן על ידי המשטרה.
כאמור, לחשוד עבר פלילי והוא הורשע שלוש פעמים בעבר בגין ביצוע עבירות אלימות, בגינן נידון בין היתר למאסר בפועל. הוא בן יחיד שעלה לארץ לפני כ-20 שנה עם אימו, שבאחד מהדיונים בתיק ביקשה סליחה על מעשי בנה, תיארה את מצבה הבריאותי והכלכלי הבעייתי ואת העובדה שבנה הוא קרוב משפחתה היחיד והוא מסייע לה בחייה.
לפני מתן גזר הדין ציין שופט בית משפט השלום: "בכלל הנסיבות הקשורות לביצוע העבירה, שקלתי לחומרא את העובדה כי מדובר באירוע שיסודו בוויכוח על דרך, תופעה מכוערת שהפכה ליומיומית בארצנו ובשל כך מחובתו של בית המשפט לתרום את חלקו במאבק בתופעה אלימה זו. אכן קדמה לכך התגרות מילולית מצד המתלונן, אך אין בכך ולו מקצת הצדקה להתנהגותו של הנאשם, וודאי כאשר נפגע העבירה הינו אדם יליד 1942. התחשבתי אף בכך שלמתלונן נגרמו חבלות והוא פונה לבית החולים.
"...התחשבתי לחומרא בעברו הפלילי של הנאשם, אשר כולל שלש הרשעות קודמות בביצוע עבירות אלימות, הוא אף ריצה מאסרים בפועל. למרות זאת לא למד את לקחו וחזר לבצע מעשה אלימות".
בהמשך, כאמור, גזר השופט על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל בניכוי כחודש וחצי שבהם ישב במעצר, 4 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לקשיש בגובה 1,500 שקלים.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה