תלמיד בית ספר יסודי בפתח תקוה צילם את איבר מינו בחדר השירותים והראה את התמונות לילדות שלומדות איתו.
2 צפייה בגלריה
שיימינג ילד - תמונת פייסבוק
שיימינג ילד - תמונת פייסבוק
הילד בטיפול הגורמים המקצועיים
(צילום המחשה: shutterstock)
אביה של אחת מהתלמידות טוען כי הוא לכאורה עקב אחריה בדרכה הביתה וניסה למשוך אותה בכוח לאחד מבנייני המגורים, ורק לאחר שזעקה לעזרה כשעבר אדם במקום, הוא נמלט.
על המקרה הראשון מבין השניים, שאירע בחודש שעבר, נודע לכלל ההורים באמצעות הודעה שהפיצה מנהלת בית הספר בו ביקשה לעדכן "כי תלמיד מהכיתה נכנס עם מצלמה לחדר הנוחיות וצילם את עצמו ואת איבריו המוצנעים ולאחר מכן הראה זאת לילדי הכיתה...אנחנו כמובן התייחסנו לנושא בכובד ראש ובחומרה".
המנהלת הוסיפה כי "היועצת שוחחה עם ילדי הכיתה לתיווך הסיטואציה וכן הסבר המושגים לשמירה על המרחב האישי. אנו נעקוב גם בימים הקרובים".

2 צפייה בגלריה
ילדה נערה - תמונת פייסבוק
ילדה נערה - תמונת פייסבוק
"הילדות מרגישות לא נעים בכיתה"
(צילום המחשה: shutterstock)

לטענת אביה של אחת מהתלמידות שקיבלו את אותן תמונות, זהו לכאורה אינו המקרה היחיד בו היא הוטרדה על ידו. לדבריו, הוא נוהג לומר לה ולחברותיה דברים בעלי אופי מיני, מתחכך עם רגלו בגופן, ובאחת הפעמים אף ביקש מהן לרכב עליו.
האירוע החמור ביותר, לטענת האב, אירע בזמן שביתו עשתה את דרכה חזרה הביתה מבית הספר יחד עם אחותה הקטנה.
"הוא עקב אחריהן ובשלב כלשהו ניסה בכוח להכניס את הבת הגדולה יותר, שלומדת איתו בשכבה, לאחד מבנייני המגורים. במזל גדול עבר שם אדם ואז היא צעקה והילד ברח.
"שוחחתי עם הורים נוספים שתיארו כי גם הבנות שלהם חוות סיטואציות לא נעימות כשהילד בסביבתן וזה משהו שלא מתקבל על הדעת בגיל כזה. בהודעה להורים, טענה המנהלת שהנושא בטיפול אבל אין טיפול והילד ממשיך להגיע לבית הספר".
כיצד האירועים משפיעים על בתך?
"היא הפכה למופנמת, סגורה ועצובה יותר. זו לא הילדה שלי של אתמול שלשום. הייתי מעדיף שהילדה שלי תקבל סטירה מאשר שחס וחלילה תחווה התעללות מינית ועוד בגיל כזה שישאיר בה טראומה לכל החיים.
"זו סיטואציה קשה ביותר. אני עם יד על הדופק כל הזמן ומקווה שהסיפור הזה יגמר. לא אני ולא אשתי שקטים כרגע. כל יום שעובר והילד נמצא בבית הספר אנחנו חוששים שיקרה משהו לילדה שלנו".

קראו גם:

מעיריית פתח תקוה נמסר: "ככלל יצויין כי מינהל החינוך בעיריית פתח תקוה מקדם תכניות רבות למיגור האלימות על כל גווניה בקרב ילדים ובני נוער, תופעות המוכרות לצערנו בכל רחבי הארץ. העירייה משקיעה בנושא משאבים רבים וכן פועלת בשיתוף מנהלי ומנהלות בתי הספר גם במקרים פרטניים בהתאם.
"מטבע הדברים לא נוכל להרחיב בנושא אך נדגיש כי הוא מוכר ומטופל ע"י כלל הגורמים הרלוונטיים במינהל החינוך, במשרד החינוך ובבית הספר. האב המדובר הוזמן לדיון מקצועי בו יועלו כלל ההיבטים וההשלכות הנוגעות לתלונות. יובהר כי התלמיד מקבל מענה פרטני התואם את מצבו - אשר לא יפורט כאן".
ממשרד החינוך נמסר: "התלמיד מטופל על ידי כל הגורמים המקצועיים. לתלמיד יש סייעת צמודה וזו הונחתה להגביר את הליווי וההשגחה כחלק ממכלול טיפול חינוכי ומשמעתי".