לילך ביתן, תושבת פתח תקוה ורכזת נגישות בארגון קרן שמש, נסעה בצהרי יום ראשון בקו 99 של אפיקים. כשהגיעה לתחנה ברחוב חיים עוזר, הבחינה באדם המתנייד באמצעות קלנועית שמבקש לעלות לאוטובוס אך מאחר שלנהג לא היו את הכלים לפתוח את הרמפה המיועדת לכך הוא לא יכל לעשות זאת.
1 צפייה בגלריה
לילך ביתן
לילך ביתן
לילך ביתן
(צילום: באדיבותה)
רק לאחר דקות ארוכות בהן לילך ואישה נוספת עמדו על כך שהנהג לא ייסע מבלי להעלות את האיש, נמצא פתרון עבורו.
כאמור האירוע המדובר אירע ביום ראשון בסביבות השעה 15:30. "נסעתי בקו 99 וירדתי בתחנה ברחוב חיים עוזר", מספרת ביתן. "באותו הזמן שמעתי מישהי אומרת לנהג 'חכה, יש פה מישהו שצריך לעלות עם קלנועית'. ניסינו לפתוח לו את הרמפה אבל היא הייתה נעולה. ביקשנו מהנהג את הכלי לפתיחתה שאמור להיות אצלו אבל הוא ענה 'אין לי'".
כיצד פעלת?
"את אותו אדם ליוותה אישה שטענה בפני הנהג כי הוא ממתין כבר 45 דקות לאוטובוס שיקח אותו. ששמעתי את זה התעצבנתי מאוד, ולמרות שמיהרתי, החלטתי שאני נשארת עד שהוא עולה לאוטובוס. השארתי רגל אחת על האוטובוס והנחתי את השנייה על המדרכה כדי שהנהג לא יוכל לנסוע עד שהאיש לא עולה".
קראו גם:
איך הגיבו יתר הנוסעים?
"היו כאלו שיצאו, כאלו שנכנסו, חלקם איבדו סבלנות, וחלק אחר ניסו גם לעזור. במקביל ביקשה האישה שליוותה אותו מהנהג שילך להביא מברג מאחת החנויות. בינתיים ראו על האיש שהוא לא רגוע ומרגיש לא בנוח. זה היה נראה שהוא חושש שהאוטובוס הולך לברוח לו. כעבור מספר דקות הנהג ניגש לאחת החנויות, הביא כלי מתאים שפתח את הרמפה, ובכך נפתרה הבעיה".
תארי את התחושות שלך לאורך אותן דקות?
"כשאני רואה בן אדם שלא מצליח לעלות לאוטובוס זה משהו שבוער בדמי ואני מאוד פעילה בנושא הזה. קשה לי לראות את זה ואני אף פעם לא נשארת אדישה לכך. אני נכנסת לראש שלו וחווה את מה שהוא חווה. הרגשתי סיפוק וזה משהו שאמשיך לעשות כמובן. מאז האירוע אני תמיד מסתכלת אוטומטית על מצב הרמפה כשאני עולה על האוטובוסים. אמשיך לנסות לסייע למי שצריך. זה משהו שטבוע בי".
מחברת אפיקים נמסר בתגובה: "אנו מקפידים על סטנדרט גבוה בכל הנוגע לאופן הנגשת האוטובוסים לבעלי מוגבלויות ולכלל האוכלוסייה. באופן חריג, הייתה תקלה טכנית בידית הפתיחה של הרמפה המונגשת באוטובוס, בעיה אשר טופלה תוך מספר דקות בודדות".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה