תופעת הנפצים לקראת פורים מוכרת באזורים רבים ברחבי הארץ, ונדמה שבכל שנה חלה עליית מדרגה. הלילה (בין שלישי לרביעי) סבלו תושבי נוה גן בפתח תקוה מלילה מפחיד של פיצוצים וקולות נפץ.
1 צפייה בגלריה
נפצים בנוה גן בפתח תקוה
נפצים בנוה גן בפתח תקוה
נפצים בנוה גן בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
"זה כבר לא רק נפצים אלא גם זיקוקים. אמנם לא באותה עוצמה ובאותו גודל אך גם כן משמיע קול נפץ אדיר", אומר תושב השכונה ל"מיינט פתח תקוה", ומוסיף: "לפני שבוע וחצי פוצצו זיקוק אחרי 11 בלילה בפארק שסמוך לבית שלי, פתחתי פניה במוקד, ואחרי 16 דקות קיבלתי הודעה שהקריאה נסגרה והגינה ריקה, כשבמקביל בעיניים שלי ראיתי שם ילדים".
פיצוץ נפצים בפתח תקוה - צפו בתיעוד >>>
עד כמה התופעה הייתה חריגה בלילה האחרון?
"אתמול זה הגיע למצב של שדה קרב עם פיצוץ כל 10 דקות. עד השעות הקטנות של הלילה שמענו זיקוקים ונפצים מכל האזור".
איך זה השפיע עליכם?
"אנחנו כמבוגרים קופצים מזה, במיוחד שזה מתחת לבית. הילדים מתעוררים או מהכלב שמתחיל לנבוח או מקולות הנפץ. זה מלחיץ. אנחנו בסיטואציה שאתה לא יודע אם זה זיקוק, טיל או פיגוע, וגם בעיר היו לא מעט אירועים פליליים בשבועות האחרונים. זה לא פיקות של אקדח, זה פיצוץ. אתה רואה את הזיקוקים מתפוצצים לך מול העיניים".
פיצוץ נפצים בנוה גן - צפו >>>
מה אפשר לעשות לדעתך?
"בסופו של דבר יש אזורים מועדים לפורענות, גינות שונות באזור. אתם יודעים ששם עיקר הבעיה, שימו פקח שיחכה לילדים, הם מגיעים לשם. אפשר להציב מישהו שיעקוב ויראה. אמרו בעירייה שיש פעילות יזומה אבל אני לא ראיתי פקחים באזור. איפה אתם? בסביבות 12 בלילה הגיע איזה רכב של העירייה אבל זה לא רציני. כאבא לילדים קטנים מה שאני מבין, זה שאני צריך לטפל בעצמי כי העירייה לא עושה את זה. הם אומרים שנתפסו ילדים אבל אתה ממשיך לשמוע פיצוצים".
תושבת רחוב מבצע דקל מוסיפה: "זה משהו הזוי, לא ראיתי דבר כזה. השנה זה בעוצמות גדולות מבדרך כלל, זוועות עולם. זה התחיל בסביבות 22:00, ואמרתי לעצמי בטח הם יזרקו קצת נפצים ויפסיקו אבל זה נמשך עד 1 בלילה. זה היה בלתי נסבל. הילדים התעוררו, הכלבים נבחו בלי הפסקה ואי אפשר היה לישון. זה הרגיש כמו הארלם, והתנהגות כזו הורסת את כל איכות החיים בשכונה".
פנית למוקד העירוני?
"כתבתי להם, אמרו שהם מודעים לבעיה ושלחו סיור אבל ייקח זמן כי יש עוד קריאות. צריך לנער את החבר'ה האלה. זה לא הגיוני שהם יושבים בחוץ הרבה שעות ומפריעים לכל השכונה".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "תופעת השימוש בנפצים קיימת לצערנו בכל הארץ ונפוצה בעיקר לקראת חג הפורים. בהתאם לכך, השיטור העירוני והמשטרה מתגברים את הסיורים באזורי ההתכנסות של בני הנוער וכן מתבצעות פעולות אכיפה כנגד המפיצים. בהמשך לכך, בוצעו מספר תפיסות בנושא, מתוכן רק אתמול - נתפסו נערים וכנגדם הוגש קנס לצד הטיפול במישור הפלילי.
"יודגש כי הרשות תמשיך לתגבר את פעילות האכיפה בשעות הערב והלילה ותנקוט באפס סובלנות אל מול התופעה. העבריינים יקנסו ויועמדו לדין בהתאם. מדובר בצעצועים מסוכנים אשר השימוש בהם גובה מידי שנה פציעות בדרגות חומרה שונות ועל כן אנו קוראים לציבור ובפרט להורי בני הנוער, לשוחח על חומרת הנושא עם ילדיהם ולהסביר על הסכנות הטמונות בשימוש בנפצים. כאמור, העירייה תמשיך לאכוף נושא זה ביתר שאת - הן כנגד המשווקים והן כנגד המשתמשים".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה