קורע לב: רס"ר קאלקידן מהרי, בן 37 מפתח תקוה, החל לאחרונה לעבוד כנהג אוטובוס והתכוון בקרוב להציע נישואין לבת זוגו, אך במקום לתכנן את הצעד המרגש, הוא ייטמן בימים הקרובים לאחר שביום ראשון, ערב חג שביעי של פסח, נהרג בקרב מול מחבלים במרכז רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
רס"ר קאלקידן מהרי
רס"ר קאלקידן מהרי
רס"ר קאלקידן מהרי
(צילום: דובר צה"ל)

קאלקידן נולד באתיופיה למשפחה בת עשרה אחים, ובגיל 18 החליט לעלות לבד ארצה בעקבות אביו וחלק מאחיו. על אף אתגרי ההתאקלמות, הוא היה חדור מטרה להתגייס לצה"ל וכך עשה כששירת שלוש שנים בשירות קרבי.
האהבה לארץ ולמדינה הייתה תמיד לנגד עיניו וב-7 באוקטובר לא חשב פעמיים כשנקרא למילואים ושירת כלוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי, אחת מחטיבות החי"ר של גולני. ביום ראשון הוא נהרג בקרב במרכז הרצועה, כשיחד עימו נפל גם רס"ר במיל' עידו אביב ז"ל מכרמיאל.

2 צפייה בגלריה
רס"ר קאלקידן מהרי
רס"ר קאלקידן מהרי
רס"ר קאלקידן מהרי
(צילום: פייסבוק)

"דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני כחודש", מספרת קרובת משפחתו של קאלקידן. "הוא ידע והבין שמדובר במלחמה על הבית שלנו. הוא אהב את ישראל בכל רמ"ח איבריו, ומבחינתו זו הייתה זכות לעלות על מדים. אני מניחה שכן היו לו חששות אבל כלפי חוץ הוא לא נתן לפחד ביטוי. מבחינתו יש לנו בית אחד ועושים מה שצריך כדי לשמור על הבית.
"היה בקאלקידן משהו קצת ביישני, ואפיין אותו חיוך ענק על הפנים. הוא אהב מאוד צחוקים ואווירה טובה. כשהיה נכנס לחדר בארוחות שישי הוא היה ממלא את החדר באור. למרות הקשיים בעלייה לארץ וההבדל במנטליות, הוא לא ראה בהם כמכשולים והשתלב בצורה פשוטה וצנועה. אנחנו עדיין לא יושבים שבעה ובזמן הזה הגיעו כל כך הרבה חברים שלו. מדהים לראות שבכל מקום שהיה, הוא ידע לייצר לעצמו חברויות שהלכו איתו שנים".
קרובת המשפחה מספרת כי קאלקידן התחבר לתחום הצילום בעקבות אביו שהיה בעל חנות באדיס אבבה. תחילה ראה זאת קאלקידן כתחביב אך עם הזמן הפך זאת למקצוע. "הוא היה אדם עם רגליים על הקרקע והוא רצה גם מקצוע יציב עם משכורת קבועה כך שלאחרונה הוא סיים קורס נהיגה על אוטובוס והחל לעבוד כנהג.
"במקביל הייתה לו בת זוג עימה הוא תכנן להתחתן ועמד להציע לה נישואין בקרוב. בדיוק שהחיים התחילו להסתדר, כשהעברית יושבת על הלשון והכל התחיל להתייצב, דווקא עכשיו הכל נגדע והוא נפל.
"אימו מתגוררת באתיופיה והקונסול הגיע כדי לבשר לה. זה היה מרסק. היא כל כך אהבה אותו והייתה גאה בו מאוד. דאגנו שהקהילה וחברי ילדותו יהיו לצידה ויחזיקו אותה. לפי התכנון היא אמורה להגיע לארץ ללוויה".

קראו גם:

"אחי הגדול, תודה על הכל", כתב נתי, אחיו של קאלקידן. "כואב הלב להיפרד ממך ככה, אפילו שככה היית מעדיף, על מדים למען המדינה! ציוני במלוא האחוזים! איך מעשרה אחים ואחיות נשארנו 9. אני מודה על הזמן והחוויות איתך! אוהב המון".
קאלקידן הותיר אחריו אם ותשעה אחים.
יהי זכרו ברוך.