מתי תיפתח התחנה החדשה לבריאות המשפחה (טיפת חלב) ברחוב החמישה בשכונת שעריה? התחנה שעברה שדרוג מסיבי לאחרונה, הייתה אמורה להיפתח לפני מספר חודשים אך בינתיים משמשת כמתחם לבדיקות וחיסונים נגד קורונה של הכללית וההורים בשכונה ובשכונות הסמוכות ממשיכים לעשות את דרכם לתחנה המרוחקת שבנווה עוז.
1 צפייה בגלריה
טיפת החלב ברחוב החמישה
טיפת החלב ברחוב החמישה
טיפת החלב ברחוב החמישה
(צילום: עיריית פתח תקוה)
כזכור, בחודש יוני אשתקד אושר שיפוץ מן היסוד של התחנה לבריאות המשפחה הנמצאת ברחוב החמישה בשכונת שעריה. במסגרת העבודות שהסתיימו לפני חודשים ספורים הוקם מבנה חדש וצבעוני המתפרס על שטח גדול יותר וכולל בין היתר: חדרי רופאים, חדרי אחיות, חדר הנקה, אולם רב תכליתי ועוד.
אלא שלמרות ציפייה רבה מצד תושבי השכונה והשכונות הסמוכות אחדות ומחנה יהודה, לפתיחת הסניף המחודש, בינתיים הוחלט כי הוא ישמש כמתחם לבדיקות וחיסונים לקורונה של שירותי בריאות כללית. כתוצאה מכך ממשיכים הורים רבים, חלקם ממעמד סוציואקונומי נמוך שאינם מחזיקים רכב, לעשות את הדרך הארוכה לתחנה שבשכונת נווה עוז.
קראו גם:
"לפי מה שהבנתי, התחנה הייתה אמורה להיפתח בחודש יוני, לאחר מכן זה נדחה לספטמבר ועכשיו אף אחד לא יודע מתי", אומרת אם צעירה, תושבת האזור. "אני לא מזלזלת חלילה במאבק העירייה בנגיף הקורונה אבל זה בא על חשבון השכונות החלשות בעיר. יש כאן המון תושבים דלי אמצעים וללא רכבים שפחות נלחמים על שלהם, ואני מתקשה להאמין שדבר כזה היה עובר חלק בשכונה מבוססת יותר כמו כפר גנים ג' או אם המושבות".
האם מוסיפה ומספרת כי בפעם האחרונה ששהתה בתחנה המרוחקת שבנווה עוז, הגיעה אם נוספת משכונתה במונית. "היא בכתה לאחות שהנסיעות הלוך-חזור עולות לה 80 שקלים וזה בא על חשבון אוכל וטיטולים לבנה. לפי מה שהבנתי משיחות שניהלתי עם אנשים שם, זה מחזה די נפוץ שאימהות מגיעות עם מוניות. מדובר בסופו של דבר בפגיעה קשה בנגישות לשירותי בריאות עבור האוכלוסיות האלו".
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה קידמה בשנים האחרונות מספר פרוייקטים משמעותיים בתחום זה וביניהם הקמת התחנה לבריאות המשפחה בשכונת כפר אברהם ושדרוג התחנה המחודשת בהדר גנים. לצד אלו, העירייה הקימה תחנה חדשה ומרווחת ברחוב החמישה אשר כוללת בין היתר: חדרי רופאים, חדרי אחיות, חדר הנקה, אולם רב תכליתי ועוד.
"בהמשך לבקשות התושבים וכדי למנוע את הגעתם למקומות מרוחקים על מנת לקבל חיסוני שפעת או חיסוני קורונה, העירייה הנגישה להם שרות נצרך וחשוב זה באזור מגורם. יצויין כי רוב תושבי האזור מבוטחים בקופת החולים כללית ועל מדובר בשירות שהקל על התושבים ומנע תורים גדולים במרכזי חיסונים אחרים. בתוך כך, כפי שסוכם עם קופת החולים, בקרוב המבנה יחזור לפעול בהתאם לייעודו".
משירותי בריאות כללית טרם התקבלה תגובה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה