האם מחאת הדיור בעיר צוברת תאוצה? בשבת הקרובה בשעה 20:00 תיערך בכיכר גורן הפגנה נגד יוקר המחייה בכלל ועליית מחירי הדיור בפרט. "ההפגנה תהפוך לקבועה ונגיע בכל מוצאי שבת", אומר מארגן המחאה ותושב העיר, אמיר דרעי.
1 צפייה בגלריה
אוהל המחאה שפונה מסירקין
אוהל המחאה שפונה מסירקין
אוהל המחאה שפונה מסירקין
( צילום: פרטי)
עד כה מתנהלת המחאה בעיקר ברשתות החברתיות כשבקבוצות השונות תושבים מביעים את זעמם ותסכולם נוכח מחירי השכירות שממשיכים לעלות בצורה משמעותית כמו בכל הארץ, אלא שבשטח המחאה מתנהלת בעצלתיים. מי שבכל זאת מנסה להתניע אותה הוא אמיר דרעי, תושב שכונת עין גנים, נשוי ואב לשניים, שאף הקים לפני שבועות ספורים אוהל בסמוך לצומת סירקין, אך הוא פונה מספר ימים לאחר מכן.
בריאיון למיינט פתח תקוה שפורסם בסוף השבוע, הוא סיפר בין היתר: "רציתי להשכיר את הדירה שלי ולעבור למקום אחר, אבל אין סיכוי שאני יכול לעשות את זה. אם אני רוצה לעבור דירה, המחירים מזעזעים. זה אומר שאני צריך להשכיר את הדירה במחיר מאוד גבוה, אבל אני לא משתתף בג'ונגל הזה. המצב הכלכלי שלי לא אופטימלי אם להיות עדין. אנחנו במינוס שהולך וגדל. לקחתי הלוואה חוץ מהמשכנתא ואני אובד עצות. אם זה המצב עכשיו, עוד כמה חודשים אמצא את עצמי בחובות של עשרות ומאות אלפי שקלים".
קראו גם:
כעת, הוא עומד מאחורי המחאה שתתקיים במוצאי שבת כשלדבריו תהפוך לקבועה. "חיכינו להפגנה שהייתה בתל אביב במוצאי שבת, ועכשיו אנחנו מתחילים לפעול באופן נקודתי יותר", הוא אומר.
למרות הכעס הרב, אין יותר מדי אנשים שיוצאים לרחובות.
"בינתיים זה יוצר הד ברשתות אבל אנחנו באמת נתקלים בקושי של האנשים, באדישות, ובעיקר בחוסר אמונה שמחאות כאלו לא יעזרו. לכן המלחמה שלנו היא לשכנע את אותם אנשים שאין ברירה אחרת. אנחנו בשיחות מורכבות עם הרבה אנשים אבל הכיוון הוא אחד, ללכת עם זה בסבלנות עד שזה יתפוס".
מה אתם מתכננים בהפגנות?
"לתפוס קו ברור. כרגע יש הרבה ארגונים שקמו כמו פטריות אחרי הגשם, וכל אחד זורק משהו לאוויר. כרגע אנחנו רוצים לייצב את המסרים בצורה ברורה בנוגע לדיור, החשמל והדלק. אנחנו רוצים להעלות למודעות את כל השיטה של העלאת המחירים כשאין שום ביקורת והתנגדות מצד הציבור. אנחנו רוצים לעורר את התושבים לצעוק כנגד עליית המחירים והמיסוי. יש בינתיים כל מיני רעשי רקע מסביב של מפלגות כאלו ואחרות, אבל אנחנו לא ניתן לאף ארגון או מפלגה להשתלט על המחאה".
לכמה אנשים אתם מצפים?
"קשה להעריך לקראת ההפגנה הראשונה. נתחיל עם ההפגנות ובמקביל נפעל בזירות אחרות בעיר. יש תכנון לצעדה ופעילויות נוספות גם כדי לגייס את הנוער ואת כל שכבות האוכלוסייה כי זה משהו שנוגע לכולם".
יש סיבה שבחרתם בכיכר גורן?
"כן, גם כי יש קשר להפגנות ב-2011 וגם כי זה במקום של אוכלוסייה שנחשבת יותר מצליחה ומיד זה יעורר שיח של אי נוחות ולכן חשוב שכולם יהיו ערים לכך. זה עניין של זמן עד שהמצב יפגע בכולם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה