את שנת הלימודים החלו הוריו של ליאם נג'י, ילד עם צרכים מיוחדים מפתח תקוה, עם תחושת מועקה וכעס על המערכת.
2 צפייה בגלריה
ליאם נג'י
ליאם נג'י
ליאם נג'י
(צילום: באדיבות ההורים)

בנם לא קיבל אישור להסעה מיוחדת המצויידת במכשור התואם את מצבו הייחודי, מה שעלול לגרום לכך שיהיו ימים שהוא לא יגיע לבית הספר ויישאר בביתו בפתח תקוה. כך לפי אלירן, אביו של הילד, שמפרט כי בנו צריך אביזרים מיוחדים לנסיעה, החל ממעלון ותקציב לממיר מתח שיספק חשמל למכשירים תוך כדי נסיעה בתוך הרכב. אבל העירייה נותנת להם רק רכב רגיל.
''הבן שלי ליאם הוא ילד ובעל צרכים מיוחדים המתנייד על כיסא גלגלים, מונשם ועם בעיות רפואיות מורכבות", מספר אבירן נג'י אביו של הילד, שחושף כי מצבו הייחודי של בנו הביא לכך שהוא שובץ לבית ספר מחוץ לעיר פתח תקוה.
"מדובר בנסיעה יום יומית הלוך וחזור מפתח תקוה לרעננה לבית "איזי שפירא", מרחק של 30 ק"מ מביתי. והבעיה היא שבני צריך הסעה רפואית לא הסעה רגילה לבית הספר. עד עכשיו לאור המצב אנחנו ההורים הם אלו שהביעו את הילד למסגרות. עשינו את זה עם הרכב שקיבלנו מהביטוח לאומי אבל אין אישור יותר מהעירייה לעשות את זה והם סיפקו רכב שלא מתאים".
מה זה אומר?
"שהוא צריך הסעה הכוללת מכשירים מאוד ספציפיים. שזה אומר ציוד רפואי רב ואביזרים רבים שיהיה נמצאים ברכב לשם נסיעתו ובריאותו התקינה עד הגעה לבית הספר ויש לנו כמובן אישורים על כך והמצב שלו מוכר לכולם למחלקת החינוך לעירייה, למשרד הבריאות. לכולם. אולם בפועל למרות שיש לנו את כל האישורים הנדרשים, לא מספקים לנו את ההסעה הזו אלא הסעה רגילה וזה עלול לסכן את החיים של הילד שלנו".
דיברת עם מישהו, פנית לכל הגורמים הרלוונטיים?
"ברור. איזה שאלה. זה הבן שלי. דיברתי עם אילנית אחראית מאגף ההסעים בפ"ת שמנסה לטפל בעניין והיא לא מצאה הסעה מתאימה שיכולה לספק את צרכי בני או פתרון הולם לנסיעה בטוחה ובריאה לבני. היא כן נתנה לי אופציה להסיע את בני למרות שהחוק מחייב את הרשות לדאוג להסעה אבל לא הייתה יכולה לעזור עם התקצוב של זה. אני גם ביקשתי פגישה עם ראש העיר או עם מנהלת אגף ההסעות בכדי להראות את המסמכים ולהסביר את המצב אולם לא חזרו אלי".
אבירן מספר שלאור המצב הוא מוכן להיות הנהג של בנו באופן קבוע, מה שימנע ממנו את היכולת לעבוד ולפרנס את בני המשפחה בצורה מיטבית.
לדבריו, יש אישור בחוק של חוזר מנכ"ל של משרד החינוך שמאפשר את ההסדר הזה של תשלום להורים שמסיעים את הילד במקרים חריגים כמו שלנו. זה דורש תקציב והחלטה של ראש העירייה להסכים לזה כי עם החזר הוצאות דלק של 900 שקל זה לא ממש פותר לנו את הבעיה ע"י הסעה הלוך ושוב כל יום בשעות של פקקים לא מאפשרת לי לעבוד בעבודה רגילה. לעשות את זה קבוע זה עלות אסטרונומית, מה שאומר שזה צריך לצאת מכיסי, וזה שלא מוצאים לנו פתרון זה עוד יותר מקשה עלינו.

2 צפייה בגלריה
ליאם נג'י
ליאם נג'י
ליאם נג'י
(צילום: באדיבות ההורים)

קראו גם:

אז מה אתה מבקש בעצם?
"פתרון. כי אני מיואש. השנה כבר התחילה אבל לאור המצב ליאם כבר כמה ימים בבית מאחר שלא נמצא לו סידור והוא מפסיד טיפולים ומענים רבים שעוזרים לו בהתקדמות שלו. אני בעיקר מפחד מאוד שזה יגרר לשבועות ואף חודשים והילד ידרדר בגלל ברוקרטיה ואי רגישות ואכפתיות של הרשויות. אני מבקש שיעזרו לי עם ההסעה . שיתנו לי להסיע את הילד תמורת תשלום נורמלח או שימצאו לן הסעה כי כל פתרון אחר מסכן לילדים שלי את החיים".
ממשרד החינוך נמסר: "ההורים העבירו מסמכים רפואיים שנבחנו ע"י גורמי המקצוע. עיריית פתח תקוה מצאה רכב הסעות מתאים בו הותקן במיוחד ממיר מתח חשמל לציוד הרפואי הנלווה לילד בהתאם למסמכים הרפואיים ששלחו ההורים. כמו כן אושרה לילד הסעה פרטנית וניתנה אפשרות לבן משפחה ללוות אותו בשכר בהסעה. יצויין כי משרד החינוך מסיע ילדים רבים באותו מצב רפואי".
מדוברות העירייה נמסר: "גורמי הרשות נמצאים בשיח שוטף עם המשפחה כדי לתת מענה מיטבי לצרכים הייחודים של התלמיד. במסגרת זו, הוצע לאמא רכב הסעות שעונה על הצרכים הנדרשים, בהתאם לדרישת משרד החינוך במקרה המדובר. נכון לרגע זה האמא טרם נענתה להצעה ואנו נמשיך לפעול מולה על מנת שהנושא ייפתר, כפי שהוצע להם".