שלושת הגנים במתחם רחוב רמב"ם בפתח תקוה נמצאים תחת סכנה תמידית נוכח עבודות הבנייה המתבצעות בסמוך. כך טוענים הורים שהגיעו בתחילת השנה למקום והזדעזעו לגלות שהאתר עדין פעיל, ושיש במקום מנוף ועבודות במשך כל היום. לדבריהם, הם חוששים מנפילת חפצים מהאתר לתוך הגנים.
2 צפייה בגלריה
אתר הבניה הסמוך לגן
אתר הבניה הסמוך לגן
אתר הבניה הסמוך לגן
(צילום: באדיבות הורים בגן)

"אני מפחדת שיקרה אסון. שייפול על הילדים משהו מלמעלה", אומרת אמא בגן רמב"ם 29. לטענתה, "מעבר לעובדה שהגן מוזנח ואין דשא ואין שמירה, יש אתר בניה סמוך לגן הילדים ממש במרחק של שני מטר מהגן".
מה מפחיד אותך?
"המיקום של הגן. אין שמירה ואין שומר בכניסה. ובנוסף, אתמול הרימו משהו מאוד כבד עם מנוף וחבלים שהבן שלי משחק בפנים. מפחיד לחשוב שדבר כזה נופל. זה ממש עובר מעל גן ילדים. זה מטורף ומפחיד. אלוהים ישמור אם זה ייפול להם על הראש. בנוסף יש הורים שמספרים שהפועלים גם זורקים דברים מלמעלה. ומה יקרה אם תיהיה אזעקה? לאיפה נרוץ החוצה?".
אם נוספת מספרת שהגן היה ריק במשך שנה שלמה נוכח המצב הביטחוני, מאחר שהעבירו את ילדי הגן לגן חלופי ברחוב השחם 50 שם יש חדר מוגן, והשנה הם חזרו לגן.
לדבריה, "זה פשוט לא בסדר שככה מזניחים אותנו. יש לנו גן מוזנח ולצידו אתר בניה שיש בו בני מיעוטים שעובדים במקום כל יום. ראיתי אותם במו עיני. מי מבטיח לי שהם עברו בדיקה ושהם עם אישורים? מי דואג לביטחון שלנו? יש שם ילדים ומעליהם עובדים פועלים. ממש כמו בשנה שעברה, הילדים שלנו לא שיחקו בגן בגלל זה הם שיחקו בגן הסמוך. יש שלושה גנים במתחם".
הורה נוסף אומר שהסיפור הזה כבר קורה מעל שנה. "הגננת לא יכולה לעשות כלום וההורים של השנה שעברה התייאשו ועברו לגן הסמוך. בנוסף יש לנו גן מזעזע שלא ראוי לכלבים, אנחנו מרגישים מוזנחים. אני בשביל הבן שלי לא רואה אף אחד ונכון שראש העירייה משקיע, אבל הנה במקרה הזה הוא לא עושה כלום. אנחנו בתקופה לא טובה מבחינה ביטחונית. מה זה סייר כל כמה שעות? צריך שומר עם נשק בכניסה ושהם יעבדו כשהגן ילדים ריק. זה מפחיד לחשוב שיקרה פה אסון".

2 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן הילדים נמצא סמוך לאתר הבניה וההורים חוששים
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "שנת הלימודים בפתח תקוה נפתחה בצורה מיטבית ובמסגרת ההכנות לפתיחת השנה בוצעו עבודות במסגרות החינוך השונים בעלות השקעה של עשרות מיליוני שקלים. בפתח תקוה פועלים כ-560 גני ילדים, אשר טופלו במהלך חופשת הקיץ, בהתאם לצורך. חלק מעבודות התחזוקה נעשות גם בשוטף, וככל שישנן תקלות נקודתיות הן מטופלות בהקדם.
"בהמשך לפנייתכם ופניית ההורים, הגורמים הרלוונטיים באגף הפיקוח על הבניה ואגף הביטחון, ערכו סיור נוסף במקום וממנו עולה כי האתר עומד בדרישות מפת ההתארגנות שאושרו ע"י העיריה וכן קיים גגון הגנה והפיגומים מכוסים בבד ייעודי כדי למנוע נפילת חפצים. כמו כן, צוות הגן העיד כי בשטח החצר לא נמצאו חפצים כלשהם שנפלו כתוצאה הבניה. יחד עם זאת, כדי להוסיף על מעטפת הבטיחות הקיימת, תיערך פגישה עם הקבלן וייבחנו תוספות מיגון בהתאם לצורך. כמו כן יצוין כי בימים הקרובים יסתיימו עבודות הניקיון בחצר".