ביום שלישי השבוע ציינו ברחבי העולם את יום מניעת ההתאבדויות הבין לאומי. עמותת "דרכה של גילה" ערכה אירוע לציון יום זה ובחרה לשים את הזרקור על נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ופוסט טראומה, אחת מהאוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה לאובדנות.
2 צפייה בגלריה
הכנס של דרכה של גילה
הכנס של דרכה של גילה
הכנס של דרכה של גילה
(צילום: באדיבות דרכה של גילה)

האירוע התחיל בכיכר אתרים בתל אביב, במבט אל הים מוקפים במלונות שוקקים, חיים ומסעדות עסוקות.
עם אוזניות על האוזניים, המשתתפים יצאו לסיור מודרך במרחב החברתי, במקום בו היה בעבר מועדון החשפנות "פוסיקט". במהלך הסיור, הוזמנו הצועדים להיכנס לנעליים של אלו שנלכדו שם, ולהרגיש את כובד הבדידות והכאב שלהן. השינוי במרחב הזה, ממקום של ניצול למקום של ריפוי, שימש כמטאפורה חזקה לערב.

2 צפייה בגלריה
הכנס של דרכה של גילה
הכנס של דרכה של גילה
הכנס של דרכה של גילה
(צילום: באדיבות דרכה של גילה)

אחרי הסיור התכנסו המשתתפים באולם המרכזי שם עלתה על הבמה לברך חברת הכנסת מיכל ולדיגר הפועלת נמרצות בתחום בריאות הנפש. לאחר מכן התקיימה הרצאה של מנכ"ל ומייסד עמותת "דרכה של גילה", שלום המר, שסיפר על גילה, והקשר הכואב בין התעללות מינית ומחשבות אובדניות. מילותיו היו גולמיות ומעוררות השראה, והאירו את האור על הקהילות שלרוב סובלות בשקט. הוא הזכיר לכולם את הכוח של הקשבה, נוכחות והבעת חמלה כלפי אלו הזקוקים לכך.
אחרי שלום המר עלתה לבמה אמילי, שורדת זנות, ששיתפה את מסע ההתמודדות שלה עם התעללות מינית, רגשית ופיזית. סיפור הישרדותה נגד כל הסיכויים נגע בכולם — עדות לכוחו של הרוח האנושית. אמילי הזכירה למשתתפים שבשעות החשוכות ביותר שלה, כל מה שהיא הייתה זקוקה לו היה מישהו שיקשיב ויושיט לה יד לעזרה.

קראו גם:

הערב נסגר באמירה הכי חשובה שביקשה עמותת "דרכה של גילה" להעביר. כל אדם יכול להציל חיים בעזרת הקשבה, הבנת סימנים מקדימים ומידע כיצד לגשת לאדם אובדני.
עמותת דרכה של גילה מזמינה אתכם להעלות מודעות בקרב מקום עבודתכם או בקרב הקהילה בה אתם חיים באמצעות סדנאות, הרצאות ותוכניות שונות שמעבירה העמותה.