האם תושבים בפתח תקוה שמשמשים כוועדי בתים צריכים לחשוש? תושב רחוב ברנר בעיר טוען כי לאחרונה העירייה שלחה לו דוח על שמו בסך כ-1,100 שקלים על עבירה שבוצעה לכאורה בחודש מרץ אשתקד בגין הוצאת גזם מחצר הבניין המשותף בו הוא מתגורר.
"למה אני צריך לשלם על כל דיירי הבניין?", תוהה הדייר. העירייה מצידה טוענת כי הוא זוהה על ידי הפקח כוועד הבניין.
1 צפייה בגלריה
(גזם ברחובות העיר | צילום ארכיון להמחשה: עיריית חולון)
על פי הדו"ח שניתן לדייר, העבירה כאמור בוצעה במהלך חודש מרץ בשנה שעברה כשבמקום העברה מצוין "ברנר בחצר..". הסכום לתשלום המקורי בגין העבירה הינו 730 שקלים אך מאחר והחוב לא שולם עד כה, קיבל כעת הדייר דרישה לתשלום בסך 1,111 שקלים שכולל תוספת פיגור והוצאות גביה. אלא שהוא טוען בתוקף כי לא הוא זה שאמור לשלם את הקנס.
"אני גר בבניין 50 שנה ופתאום אני מקבל דוח על שמי על עבירה מלפני קרוב לשנה שבגינה אני נדרש לשלם יותר מ 1,000 שקל", אומר הדייר. "בוא נגיד שהיה לכלוך בחצר, למה אני צריך לשלם על כל הדיירים? מה ההיגיון פה? מדובר בחצר משותפת. אם אני ספציפית משלם אז אשתמש בחצר כאילו היא שלי פרטית. בעירייה מחפשים את הדרך הקלה, אבל ככה לא מתנהגים. או שאנחנו במדינת חוק או שכל אחד עושה מה שנראה לו".
קראו גם:
אין לכם ועד בית?
"לא, זה בניין ישן בלי ועד בית. אז מה, כל דבר שיקרה בבניין יבואו לדייר כלשהו?".
לא ניסית לפנות לעירייה לבירור?
"עד עכשיו לא קיבלתי שום דבר על השם שלי, זה דוח שנכתב על שמי בצורה לא חוקית. בכותרת של ההתראות היה רשום לכל דיירי הבניין. אם היה דוח על שמי הייתי פונה ישר ומערער. מדובר כאן במחדל של הפקח".
מדוברות העירייה נמסר: "התושב המדובר זוהה ע"י הפקח כוועד הבניין ועל כן קיבל לידיו דו"ח בגין הזנחת החצר של הבניין. זאת לאחר מכתב ההתראה שניתן בנושא. התושב לא עירער על הדו"ח בפרק הזמן הקצוב ולמעשה עד לרגע זה לא נעשתה כל פניה לחברת הגבייה בנושא".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה