התרחיש של מלחמה מכיוון צפון כבר אינו דמיוני, ואחרי יותר מתשעה חודשים של התקפות מצד חיזבאללה הוא בהחלט אפשרות ריאלית.
2 צפייה בגלריה
אתר האימונים של פתח תקוה
אתר האימונים של פתח תקוה
אתר האימונים של פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

גם בעיריית פתח תקוה נערכים לכל תרחיש, שכולל גם אפשרות שתיפתח מלחמה מכיוון צפון שתשפיע על העיר הן מבחינת ירי טילים והן מבחינות אחרות.
אחד האתרים החשובים בפתח תקוה בימים אלה הוא אתר האימונים של יחידת החילוץ העירונית, שאחראית על טיפול באירועי חירום שעלולים להתרחש בעיר כגון הרס בניינים על ידי ירי קרקע-קרקע ורעידות אדמה חלילה.
צוותי החילוץ כוללים כמאתיים וחמישים מתנדבים ומתנדבות שפועלים לאורך כל השנה, ובמיוחד מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל.
לאחרונה שודרג האתר עם אלמנטים חדשים של בטון, שנועדו להמחיש הרס של בניינים והצורך לחלץ לכודים מן ההריסות, אם יהיו כאלה במהלך המלחמה. האתר קיים כבר חמש שנים בפאתי העיר והצפי הוא שהפעילות בו תלך ותתרחב ככל שהאיומים יגברו.
"ביצוע תרגילים באופן קבוע על ידי הרשות, בדגש על קיום תרגילים בעת מלחמה, מעלה את כשירות הצוותים המקומיים ומשפרת את המיומנות ונהלי העבודה בעת חירום", מנהל אגף הביטחון הפיקוח והחירום יריב סנדלון.

2 צפייה בגלריה
אתר האימונים של פתח תקוה
אתר האימונים של פתח תקוה
אתר האימונים של פתח תקוה
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)

קראו גם:

"העירייה מקיימת תרגילים בשגרה ובחירום במטרה להיות מוכנה לכל תרחיש", אומר רמי גרינברג. "קיום תרגילים באתרי הרס מדמה תרחיש אפשרי, ועצם קיום התרגיל מסייע לכל הכוחות והצוותים להתנסות ולשפר את המוכנות. נמשיך בהיערכות שלנו לכל תרחיש, נמשיל להגביר את כוחות הביטחון המסיירים בשטח ונותנים מענה בזמן מהיר, נמשיך בפריסת מצלמות ואמצעים טכנולוגים ברחבי העיר ונמשיך באימונים ובהיערכות לכל מצב ולכל תרחיש חירום".
נקווה שרק לא נזדקק לכך ושהכל יישאר בגדר אימונים ותרגילים בלבד.