בבניין בפתח תקוה מתנהל מרכז שהוא הארבעה קירות הכי בטוחים עבור נערות וצעירות שנמצאות במעגל הזנות.
2 צפייה בגלריה
האירוע בפתח תקוה
האירוע בפתח תקוה
האירוע בפתח תקוה
(צילום: מקסים פולק)

מרכז עלמה של משרד הרווחה והביטחון החברתי ועמותת עלם הוא המקום בו נשים ונערות מקבלות, לעתים לראשונה מזה תקופה ארוכה, ארוחה חמה, חיבוק, סיוע וליווי לחיים עצמאיים ומיטה לישון בה. התכנית מסייעת לנשים ולנערות לעשות צעדים ראשונים בעולם שבו הן יכולות לתת אמון באנשים ולראות עתיד טוב יותר
ביום ראשון השבוע ציינו עשור לתוכנית "עלמה", תכנית של משרד הרווחה והביטחון החברתי לשיקום נערות אשר נמצאות על רצף הזנות ומופעלת על ידי עמותת עלם לנוער בסיכון, בשיתוף עיריית פתח תקוה.
מדובר בשירות ייחודי לנערות וצעירות על רצף הזנות, שנותן מענה למצבים סוציאליים מאתגרים כגון החל ממערכות יחסים פוגעניות ועד לעיסוק בזנות. מרכז עלמה נותן מענה לנערות וצעירות בגילאי 13-26. המענה כולל ליווי בינאישי, סיוע חומרי, מיטה חמה, מיצוי זכויות, קשר פרטני ומרחב בטוח לשהות בו.
תוכנית עלמה מסייעת לצעירות לעשות שינוי בחיים לעתיד של שיקום ותקווה באמצעות מתן סיוע להתמודדות עם שורה של אתגרים כגון: גמילה, תעסוקה, עצמאות כלכלית, למידה מהצלחות קטנות וגדולות, ממעידות ומהתקדמויות.
תכנית עלמה בפתח תקוה העניקה בעשר שנות פעילותיה שלל מענים לכ-700 נערות וצעירות מהעיר ומכלל הארץ.
טלי ארז, מנכ"לית עמותת עלם: "את עלמה הקמנו לפני קצת יותר מעשר שנים כשעיריית פתח תקווה הרימה את הכפפה והעזה להסתכל על תופעת הזנות בעיניים: לתת לה שם, תמיכה ומענה. כעבור עשר שנים, הפרויקט גדל ועובד 24/7. חלמנו חלום קטן וככל שהעמקנו הבנו את גודל התופעה והמשאבים שאנו צריכות בשביל לטפל בה".
אילת אמיר ברון, מנהלת תחום זנות במינהל של"ם, משרד הרווחה והביטחון החברתי: משרד הרווחה מוביל שינוי בתפיסת הטיפול בא.נשים בקצה רצף הסיכון בישראל. המשרד לקח על עצמו פיתוח של שירותים מתקדמים, בהתאם למחקרים המעודכנים ביותר בארץ ובעולם בתחום, לטיפול ושיקום א.נשים במעגל הניצול והזנות.
"אנו מפעילים ברחבי הארץ עשרות מרחבי יום ומסגרות חוץ ביתיות עבור א.נשים בקצה רצף הסיכון ובמעגל הניצול והזנות שמטרתם לסייע בבניית חיים עצמאיים שיש בהם בחירה והגשמה עצמית. אנו עמלים על דיוק ושיפור המענים בתחום מידי יום וגאים בתהליכים המשמעותיים והעשייה הנרחבת במסגרות שלנו, שמסייעת מידי יום למאות א.נשים לצאת בהדרגה ממעגל הניצול והזנות".

2 צפייה בגלריה
האירוע בפתח תקוה
האירוע בפתח תקוה
האירוע בפתח תקוה
(צילום: מקסים פולק)

קראו גם:

מתנדבת בפרויקט עלמה: "התנדבות מכל הלב בפרויקט עלמה היא חוויה מרגשת ומעשירה מאין כמוה. מזה כמה שנים אנו מגיעות לבשל יחד עם הצעירות, לפתוח את הלב ולהפגין את הטוב שיש לעולם להציע. אהבה זו היא אהבה טהורה, שאינה מצריכה תשלום או תגמול כלשהו, אלא נתינה במלוא מובן המילה, כזו שמעשירה וממלאת את הנותנים והמקבלים כאחד. התודה העמוקה מופנית לעמותת עלם על ההזדמנות המיוחדת להיות בצד הנותן, לחוות את הרגעים היקרים הללו ולהיות חלק מקהילה שמאמינה בכוחו של הלב הפתוח והנתינה האמיתית".
רותם רוכין זמיר, מנהלת עלמה: "עלמה מקום מדהים שמציעה מענים שונים לנערות וצעירות ברצף הזנות 24/7 עם צוות של מדריכות, רכזות וראשות צוותים שנותנות את הלב והנשמה עבורן. אנו חוגגות עשור להקמתה. זהו אירוע מרגש שמדגיש את העבודה הקשה והמסורה של המערך כולו, ובהזדמנות חגיגית זו, אני רוצה להודות למשרד הרווחה והביטחון החברתי ועיריית פתח תקוה".