אבל כבד בכפר קאסם: בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום שישי בכביש 5 ליד פתח תקוה נהרגו איסמעיל ורסאנה בן ה-27 וג'וד סנד עיסא בן ה-10, תושבי העיר. בכך מניין קורבנות תאונות הדרכים מכפר קאסם במהלך סוף השבוע עולה לחמישה, בעקבות התאונה הקטלנית בסיני בה נהרגו בני זוג וביתם התינוקת.
2 צפייה בגלריה
ג'וד סנד עיסא
ג'וד סנד עיסא
ג'וד סנד עיסא
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כזכור, התאונה הקטלנית ביום שישי אירעה אחרי השעה 14:00 במקטע שבין מחלף ירקון למחלף תקווה. מסיבה שאינה ברורה עדיין, אחד משני הרכבים שהיו מעורבים בתאונה עף לעבר תעלה סמוכה וממנו חולצו שני פצועים במצב אנוש- ורסאנה ועיסא שפונו תוך פעולות החייאה לבתי החולים בילינסון ושניידר אך בהמשך נקבע מותם.
השניים אינם קרובי משפחה ולפי גורם בכפר קאסם מדובר בבניהם של שתי נשים שעובדות יחד. מאותו רכב ומהרכב השני, בו נהג תושב ראש העין, פונו בסך הכל עוד שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות.
האירוע הקשה מצטרף לתאונה בסיני במהלך סוף השבוע, בה נספו אוסיד עאמר, אשתו ג'ומאנה והבת התינוקת ג'וליא, תושבי כפר קאסם גם כן.
ראש העירייה, האיתם טאהא, התייחס לטרגדיות בעיר בדף הפייסבוק של העירייה וציין בין היתר (בתרגום חופשי): "ענן של עצב ויגון הקיף את עירנו בעקבות האובדן הכבד בתאונות דרכים טראגיות. אמנם הלב מתאבל והעין דומעת אבל אנחנו מקבלים את מה שהאל החליט: 'לאל אנחנו שייכים ואליו נשוב'.
"אני מברך את אנשי כפר קאסם והעם הערבי והאיסלאמי לרגל עיד אל אדחא (חג הקורבן) ושולח לכם את מיטב הברכות והאיחולים. שהאל יקבל את המעשים הטובים שלכם...בנסיבות אלו אסור לשכוח את הצער שספגנו באובדן חמישה מילדינו היקרים בתאונות דרכים מצערות. אנו מביעים את תנחומינו הכנים למשפחות הקורבנות ומבקשים מהאל לרחם עליהם ולשכן אותם בגן עדן. אנחנו מזמינים את כולם לבקר את משפחות ההרוגים והקורבנות ולא להפגין שמחה מתוך כבוד לרגשותיהם בשעה כואבת זו".

2 צפייה בגלריה
איסמעיל ורסאנה
איסמעיל ורסאנה
איסמעיל ורסאנה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

מחמוד פריג, פעיל חברתי בכפר קאסם, מסר: "היום, במקום לחגוג את החג, יצאנו באלפים לבית העלמין כדי לקבור את הקורבנות. בשעות הבוקר ליווינו את משפחת עאמר שהובאה למנוחות לאחר התאונה אתמול. וב-11:00 ליווינו את משפחתו של המנוח איסמעיל.
"כפר קאסם אבלה והחג הפך להיות עצוב. חמישה קורבנות שילמו בחייהם, ילדים יתומים שכפר שלם מתארגן כרגע לתת להם חיבוק ותמיכה, ומשפחות מפורקות. כול כך עצוב" .