"הגישה מצד עיריית פתח תקוה היא אטומה ומזלזלת, ומביאה לכך שאנשים חושבים פעמיים האם לנסות לתפוס כלב משוטט באמצע הלילה". כך טוען תושב העיר לאחר שנאלץ להמתין שעות ארוכות עם כלב שמצא נטוש ברחובות, עד לפתיחת הכלבייה העירונית בבוקר.
1 צפייה בגלריה
כלב נטוש. מי יעזור לו בלילה?
כלב נטוש. מי יעזור לו בלילה?
כלב נטוש. מי יעזור לו בלילה?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אין זו פעם ראשונה שאותו תושב מצא כלב משוטט ברחובות העיר, ופנה לעזרת המוקד העירוני והשירות הווטרינרי. אך לדבריו, כאשר פנה בשעות היום נמצא פתרון, לעומת שעות הלילה שבהן נראה שאין מענה זמין.
את הכלב המשוטט שאיתר בשבוע האחרון בפינת הרחובות דובנוב ויצחק שדה, הוא מצא לפני עלות השחר. "יצרתי קשר עם המוקד העירוני ששלחו סייר אבל הוא רק צילם את הכלב, העביר את תמונתו הלאה, ולא הסכים לקחת אותו לכלביה כי 'זה לא בתחום סמכותו' ", טוען התושב, ומוסיף: "הוא גם לא הסכים להישאר איתו כי יש לו קריאות נוספות. בסופו של דבר נאלצתי להישאר לצידו שעות ארוכות עד לשעת פתיחת הכלבייה, מה שלא כל אדם היה מוכן לעשות. בזמן הזה הכלב עלול היה לסכן את עצמו או אחרים".
קראו גם:
מה צריך להיות הפתרון לדעתך?
"אפשרות ראשונה היא שכל סייר יהיה חייב לשאת עמו סורק שבבים ולעבור הכשרה בסריקה ואיתור בעלים. במידה וזה לא אפשרי, ניתן שלפחות רכב סיור אחד יהיה מותאם גם להסעת כלבים לכלבייה עם כל הציוד הנדרש, והכלב ייאסף באופן מיידי לאחר הקריאה למוקד".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה משקיעה מידי שנה משאבים ותקציבים משמעותיים כדי להבטיח את רווחת בעלי החיים בכל תחום. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בתוספת כוח אדם טיפולי, הקמת עשרות גינות כלבים ומערך טיפולי חסר תקדים בהיקפו. בשונה מרוב שעות היום, בשעות הספורות של הלילה, בהן השירות הווטרינרי עובד על פי כוננויות, נשלח סייר של הביטחון למקרים מן הסוג שצויין. הסייר מעביר את האינפורמציה לכונן בשירות הוטרינרי והנושא מטופל בהתאם. כל פניה נבדקת ומטופלת, גם במשך היום על פי פניות וסיורים יזומים. אנו מתחייחסים בכל החומרה לנטישת כלבים ואוכפים גם ע"י קנסות ובנקיטת אמצעים משפטיים שיש בידינו".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה