סערה בהדר גנים: בשל שיפוצים שנערכים במבנה של תלמוד תורה בשכונה, היו אמורים להיכנס בתום חופשת הקיץ, חלק מתלמידי המוסד למספר קראוונים בשטח בית הספר מורשה בנות, בהם הם אמורים ללמוד באופן זמני. אלא שביום ראשון בערב, גילו ההורים כי הכניסה צפויה כבר למחרת, כשאין חציצה שמפרידה בין המבנה בו לומדות הבנות לבין המבנים המיועדים לבנים.
2 צפייה בגלריה
בית ספר מורשה הדר גנים פתח תקוה
בית ספר מורשה הדר גנים פתח תקוה
בית ספר מורשה הדר גנים פתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה: מתן דויטש. למצולמים אין קשר לכתבה)
כפתרון זמני הודבקו תמונות רבנים על חלונות המסדרון של המבנה בו לומדות הבנות, אלא שההורים הזועמים דרשו פתרון אחר ומיידי שלא יאפשר מצב בו הבנים המתבגרים (כיתות ה-ח) יפגשו בבנותיהם הקטנות (א'-ו') בשטח בית הספר. לאחר סיור שנערך במקום אתמול (שני) בצהריים, בו השתתפו ראש העירייה, רמי גרינברג, ערן חג'ג' הממונה על החינוך הדתי, והנהגת הורי בית הספר, נבנתה חומה שתפריד בין שטח הקראוונים בו ישהו הבנים לבין שאר שטח בית הספר בו לומדות הבנות. בנוסף, הוסדרו כניסות שונות לשני המתחמים אשר מרוחקות אחת מהשניה.
על אף שהפתרון התקבל בהבנה בקרב הנהגת הורי בית הספר, ישנם עדיין הורים שחוששים מההשלכות של מהלך כזה. "מה שקרה כאן זה פשוט מחטף שיצר חוסר אמון מול העירייה", זעמה אחת האמהות. "זה שהציבו חומה בסופו של דבר זה טוב ויפה אבל מי מבטיח שהזמני לא יהפוך לקבוע? שלא יילקחו בהמשך שטחים נוספים מבית הספר לטובת התלמוד תורה? שלא יהיה רעש מאותם קראוונים שיפריע ללימודים בכיתות הסמוכות של הבנות? העירייה הייתה חייבת לחושב על פתרון אחר שלא יבוא על חשבון הבנות שלנו".
בהנהלת בית הספר הפיצו הודעה להורים וכתבו: "בשנתיים האחרונות כידוע היינו בתהליך של בניה לאור הגידול של בית הספר ב"ה. לאורך השנה דאגנו יחד עם הנהגת ההורים להוסיף מאבטח בתוך שטח ביה״ס, בכדי לשמור על בטחון הבנות.
בשנת הלימודים הקרובה בי"ס ייכנס בע"ה למבנים ולשטח החדשים. לאור צורך שעלה מצד העירייה, בקרוואנים שהתפנו ילמדו בשנה הקרובה תלמידי תלמוד תורה "שירת התורה". כפי שסוכם עם העירייה עוד קודם נבנתה הלילה חציצה ברורה וגבוהה בין התלמוד תורה לבית הספר. בהתאם לפגישה שהתקיימה עם העירייה, הנהגת ההורים ונציגות בית ספר אתמול וההבנות שהגיעו אליהן. בין היתר השימוש יהיה לשנה בלבד. כמו כן בזמן הקייטנה בהפסקה ישנה מורה תורנית נוספת באיזור. אנו ממשיכות לדאוג לבטיחות ובטחון הבנות כבכל השנה".

2 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
תלמידים שובצו יחד עם תלמידות
(צילום המחשה: shutterstock)

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "בהמשך לסיור המקצועי שנערך בבית הספר מורשה בנות בשבוע שעבר, אמש נערך סיור נוסף בו השתתפו ראש העיר רמי גרינברג, ערן חג'ג' הממונה על החינוך הדתי והנהגת ההורים של בית הספר, במסגרתו סוכם על ביצוע הפרדות נוספות שיהוו חוצץ משמעותי יותר בין הפעילות הזמנית של המוסד לבין בית הספר מורשה בנות.
יודגש כי עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד בית הספר מורשה בנות יורחב באופן משמעותי (שטח בית הספר כמעט יוכפל) ויתחדש בשלושה מבני קבע ובהם 17 כיתות לימוד חדשות, מעבדת מחשבים ומדעים, כיתת מוסיקה, מרחבי משחק מוצלים ועוד. מבני הקבע יחליפו את השימוש בקראוונים ששימשו במשך שנים את התלמידות, ויענו על החוסר שהיה בבית הספר.
כפי שניתן להבין, העירייה מחוייבת לכל בתי הספר ולכל תלמידי העיר, זאת בדומה להרחבה שבוצעה בשנים האחרונות בבית ספר נוסף בשכונה - עמיטל, ובדומה לפרויקטים אחרים שקודמו, כמו מבני הקבע עבור תנועות הנוער בשכונה המשמשים גם את תלמידות מורשה בנות ועוד.

קראו גם:

כפי שהעירייה פעלה לרווחת תלמידות בית הספר מורשה בנות, כך היא מחוייבת גם לשאר בתי הספר בעיר ולכל האוכלוסיות והמגזרים בפ"ת. על כן, בימים הקרובים תחל בניית אגף חדש באזור המדובר עבור המוסד שייכנס למתחם הקראוונים באופן זמני, ומשום כך עלה הצורך להעביר מספר כיתות מבית הספר המקורי. אלמלא המהלך הזה, לא ניתן להתחיל בבניית האגף הנוסף ותלמידים רבים לא היו זוכים למענה בסיסי.
המוסד יעבור למתחם הקראוונים לתקופה של שנת לימודים אחת. מדובר במתחם של 4 קרוונים שהופרד באופן מוחלט ממורשה בנות, לרבות הכניסות מרחובות שונים. בתיאום עם הנהגת ההורים, הוצבה אמש מחיצה מאסיבית בין המבנה של הבנות לשטח הקראוונים ובהתאם לבקשת הוועד ההורים תתבצע הגבהה בנקודות נוספות במתחם.
כמו כן, יצויין כי המתחם ישמש תלמידים הגרים בשכונה וזכאים לקבל מעטפת חינוכית בדיוק כמו כל תלמיד אחר בעיר. זה הפתרון הריאלי היחיד שנמצא וכל פיתרון אחר, כמו הצבת קראוונים במקום אחר (מה שדורש הליך של חצי שנה לצורך הוצאת היתר) - נמצאו לא ריאליים. צריך להבין כי גם מבחינתם מדובר באילוץ וגם הם היו מעדיפים לשהות במתחם המקורי שלהם. הדברים, כפי שפורטו לעיל, סוכמו עם וועד ההורים וכל הגורמים רלוונטיים.
העירייה תמשיך לפעול למען תלמידי העיר ותקדם סביבת לימודית נאותה ומותאמת לצרכיהם, מתוך אחריות והקפדה על כך ששום צד לא ייפגע מהמהלך הזמני".
יו"ר הנהגת הורי בית הספר מורשה בנות, רויטל טופר חבר טוב מסרה:
"בניגוד לנאמר לנו בסיור עם נציג העיריה ביום רביעי שעבר ולתדהמתנו, הופתענו לגלות ביום שני בבוקר כי הוכנסו לקרוואנים מאחורי ביה״ס, תלמידים של תלמוד תורה, וזאת ללא תיאום וללא שבוצעה הפרדה מוחלטת משטח ביה״ס מורשה בנות. יצוין, כי ישנה כניסה נפרדת לבנים מאחורי ביה״ס ולא דרך הכניסה של מורשה בנות.
לבקשתנו, הגיע אחה״צ ראש העיר ענה על שאלות ההורים והתחייב בפנינו כי תהיה הפרדה עם חומה אטומה בין שטחי ומבני המוסדות, כך שלא יווצר קשר בין התלמידות לתלמידים. וכי מדובר בעניין זמני של עד שנה, כך שעם סיום הבניה הת״ת יפנה את הקרוואנים ולא יוכנס לאזור זה כל מוסד אחר- חינוכי ושאינו חינוכי.
כבר ביום שני בלילה נבנתה חומה כאמור. אנו מאמינים ומקווים כי ההסכמות ביננו לבין עיריית פתח תקוה והתלמוד תורה יתנו מענה ראוי וסביר למצב שנוצר ולקשיים שהתגלו ביום שני בעל כורחנו. כמובן שאנו עוקבים מקרוב ועומדים בקשר ישיר מול ראש העיר ומנהל התלמוד תורה כדי לוודא שכל הסיכומים וההחלטות יקויימו כנדרש".