הפיצוץ והרצח ברחוב ברנדה: בעקבות האירוע החמור בפתח תקוה שבו נרצח תושב פתח תקוה בשנות העשרים לחייו, אשר מצטרף לאירועים פליליים נוספים שאירעו לאחרונה, תושבים בעיר מביעים חשש גדול וטוענים כי תחושת הביטחון התערערה משמעותית.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ ברחוב ברנדה פתח תקוה
זירת הפיצוץ ברחוב ברנדה פתח תקוה
זירת הפיצוץ ברחוב ברנדה פתח תקוה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"הפיצוץ היה קרוב לגן של הבת הקטנה שלי", ציינה תושבת המתגוררת בסביבת האירוע. "אני לא הייתי באזור באותו זמן אבל נשות הצוות בגן סיפרו ששמעו פיצוץ חזק והן נבהלו מאוד. גם הבת שלי אמרה 'שמעתי בום ונבהלתי'.
"זה מרגיז אותי מאוד, כי מדובר בעליית מדרגה. בעבר זה היה רק בלילות ובמקומות נקודתיים, עכשיו זה נהיה ממש מפחיד, זה באמצע היום, בשעות שילדים מסתובבים בחוץ וזה מערער מאוד את תחושת הביטחון. אני לא יכולה לתת עכשיו לילדים שלי להסתובב לבד גם קרוב לבית".
לא רק אותה תושבת הביעה דאגה לנוכח המצב, אלא תושבים רבים שהציפו את הרשתות החברתיות בהודעות שונות, כשבין היתר נכתב: "לא מספיק המלחמה שצריך להתעסק גם עם דברים כאלו?", ו-"מה קורה עם האכיפה בעיר?".
המשטרה פרסמה בשעת ערב מאוחרת הודעה מיוחדת לתקשורת, לפיה בית משפט השלום הוציא צו איסור פרסום בתיק הרצח שנחקר בימ"ר מרכז. הצו אוסר לפרסם כל פרטי מפרטי החקירה ותוקפו עד לתאריך 14.2.24.

3 צפייה בגלריה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
(צילום: דוברות הצלה פתח תקווה)

בשל התוצאה הקשה פנו שוב חברי המועצה אורי אהד ואיתי שונשיין, לראש העירייה רמי גרינברג בדרישה לקיים דיון דחוף במועצה בהשתתפות בכירים בתחנת המשטרה המקומית. זאת לאחר שלדבריהם בקשה קודמת שלהם בנושא לא נענתה.
"הפיגוע הפלילי אירע בערך כעשר דקות לפני שמאות תלמידים היו עתידים לצאת מפתח בית הספר הס בסיום יום הלימודים", כתבו. "הפעם בדרך נס לא נפגעו חפים מפשע אבל הפעם נגרמו פגיעות בגוף ובנפש. חלאס! ככה אי אפשר להמשיך. החיים של תושבי פתח תקוה בסכנה! העירייה מספרת סיפורי מעשיות כאילו אין פשיעה...אנו דורשים כינוס חירום מיידי של מועצת העיר יחד עם פיקוד המשטרה כדי לקבל החלטות אופרטיביות מתוקצבות".

3 צפייה בגלריה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
מזירת הפיצוץ בפתח תקוה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

קראו גם:

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "ישיבת מועצה בנושא ביטחון התקיימה לאחרונה, והייתה זו ישיבה מקיפה וארוכה, בה חברי המועצה אף שיבחו את עבודת העירייה בנושא הביטחון.
מעבר לכך, פעילות המשטרה נעשית בעיקר במישור המודיעיני, מה שלא יאפשר להרחיב מעבר לידוע. אנו סומכים ידינו על פעילות המשטרה ומסייעים במה שניתן באמצעות פעילות אגף הביטחון והפיקוח בעיריית פ"ת, המבצע סיורים ופטרולים בכל שכונות העיר ובכך תורם אף הוא למניעת מקרים חריגים ולתחושת הביטחון של הציבור. בנוסף, העירייה הקימה עשרות כיתות כוננות בשכונות וממשיכה לתגבר את מערך האבטחה ככל שנדרש".