מי נתן את ההוראה? תמרור שאוסר על כניסת כלי רכב בשבתות ומועדי ישראל, אשר ניצב במשך לא מעט שנים ברחוב בן אליעזר שבשכונת הדר גנים, הועתק השבוע לרחוב מנחם בגין שנחשב לציר הראשי בשכונה. המהלך עורר תהיות בקרב תושבים וחלקם הביעו חשש מפני הגבלת התנועה בשבת. לאחר שתמרור נוסף המורה על כיכר תנועה עשה את הדרך ההפוכה, טוענים בעירייה כי ככל הנראה מדובר בטעות שנעשתה על ידי קבלן שעובד בסמוך, והיא תתוקן.
1 צפייה בגלריה
התמרור שהועתק לרחוב מנחם בגין
התמרור שהועתק לרחוב מנחם בגין
התמרור שהועתק לרחוב מנחם בגין
(צילום: עמי גלזר)
על אף שכידוע, שכונת הדר גנים נחשבת לשכונה בעלת אופי דתי, הצעד יוצא הדופן במסגרתו הועתק התמרור מרחוב צידי יחסית לעורק המרכזי בשכונה, למרות המרחק הקטן ביניהם, עורר תהיות מצד תושבים חילונים בעיקר. "אני מקווה שזו טעות שתתוקן, כי אם לא, זה לא יעבור בשקט ויש לא מעט שיתנגדו לכך כמוני", אומר תושב השכונה. "אני מכבד את כל מה שקורה בשכונה שקשור לדת, אבל אם יעצרו אותי מלנסוע בשבת לאן הגענו? אני מקווה שלא יהפכו את הדר גנים לבני ברק".
קראו גם:
מצד שני, היו גם תושבים דתיים שהגיבו ברשתות החברתיות בנושא וניסו להנמיך את הלהבות בטענה כי מדובר בשכונה מעורבת וכפי שעד עכשיו לא היו כפייה דתית או אירועים חריגים, כך לא יהיו גם עכשיו בעקבות שלט שהועתק למרחק של מספר מטרים.
מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר בסערה בכוס מים, שכן, המיקום של התמרור המדובר הוחלף עם המיקום של התמרור המורה על הכיכר. ייתכן כי הדבר נעשה בשוגג ע"י הקבלן שעובד בסמוך. בכל מקרה התמרור יוחזר למקום בו הוא עמד שנים רבות קודם, והנושא ייבדק מול הקבלן. בשכונת הדר גנים קיימת שכנות טובה וכבוד הדדי בין כל האוכלוסיות שגרות בה וזו המהות החשובה".