תסכול וכעס גדול בקרב תושבים בפתח תקוה בעקבות הפסקות החשמל שאירעו ביום שישי האחרון, היום החם ביותר זה זמן רב. ראש העירייה, רמי גרינברג, ציין בפוסט שפרסם כי העירייה מקדמת יחד עם חברת החשמל הקמות תחנות משנה של אספקת חשמל ברחבי העיר כדי למגר ככל הניתן הפסקות כאלו.
2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקת חשמל נרחבת
הפסקות החשמל היו בערב שבת
(צילום ארכיון להמחשה: דוברות חברת החשמל)
כמו בכל הארץ, גם התושבים בפתח תקוה סבלו ביום שישי האחרון ממזג אויר חם במיוחד, כאשר הטמפרטורות סבבו סביב 40 מעלות. בעקבות החום הקיצוני, גבר בן 32 אותר ברחוב שטמפפר כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל ממכת חום.
באופן טבעי, תושבים רבים היו ספונים בבתיהם עם המזגנים שעבדו שעות נוספות, וזאת במקביל להכנות לקראת השבת, אלא שהחל משעות הצהריים החלו שיבושים באספקת החשמל ברחבי העיר, כמו בערים נוספות באזור המרכז. תחילה דובר על הפסקות יזומות של כשעה בשל קושי לספק חשמל לפי הצורך שעלה באותן שעות, אך בהמשך התברר כי הייתה גם תקלה באחת התחנות שמספקת חשמל לאזור. בשל כך, אזורים מסוימים בעיר נותרו ללא חשמל בחלקים גדולים מהיום, וברחובות מסוימים אף עד חצות. הפסקות החשמל אף הובילו ל 11 קריאות שנפתחו במוקד ידידים בעקבות תושבים שנתקעו במעליות.
"דווקא ביום הכי חם בשנה, לא היה שום דבר שיקרר אותנו. עם מזג האויר שהופך לקיצוני משנה לשנה, מה יהיה אם יהיו עוד כמה ימים כאלו?", אמר אחד התושבים, ותושבת אחרת, שומרת שבת, הוסיפה: "אנחנו אולי בשנת 2023 אבל מצאנו את עצמנו עושים קידוש ואוכלים אוכל קר לאור נרות כאילו אנחנו בתקופת הביניים". תושבת נוספת ציינה: "אמרו בהתחלה הפסקה של שעה, בהמשך קיבלנו דיווחים שהיא תהיה עד השעה 18:00, ובסוף נשארנו בלי חשמל עד הלילה. זה מצב לא הגיוני במדינה שמחשיבה עצמה למתקדמת. מדוע לא נערכים לכך מראש?".

2 צפייה בגלריה
הפסקת חשמל
הפסקת חשמל
התושבים שוקלים לעשות צעד דרמטי
(צילום: shutterstock)

בתוך כך, ישנם תושבים שהעלו אפשרות לפתוח בהליכים משפטיים מול חברת החשמל. שי אבו, תושב שכונת הדר גנים ויו"ר איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ציין כי: "בתור צרכנים התושבים זכאים לקבל הודעה מראש על הפסקת חשמל יזומה, באמצעות הודעה בתיבת הדואר, הודעה בדלת או הודעה קולקטיבית בבניין מגורים. במקרים בהם הוכח כי לא התקבלה הודעה מראש, אמור להיות מזוכה הצרכן בסכום הקבוע בלוחות התעריפים".
גם ראש העירייה, רמי גרינברג התייחס לנושא, שעות ספורות לפני כניסת השבת, וכתב: "שוחחתי כעת עם המנהלים הבכירים של חברת חשמל בנושא שהסבירו שבגלל עומס החום בארץ, גדלה משמעותית צריכת החשמל ועל כן בכל הארץ נאלצים לעשות הפסקות יזומות בצורה מבוקרת. הפסקה מבוקרת כזאת היא לשעה. בנוסף הם עדכנו שיש תקלה גם באחת מתחנת הכוח הארציות המשמעותיות דבר שמקשה עוד יותר וכן שריפות קוצים שבוערות בסמוך לקווי מתח גבוה גם באזור. כל זה מביא לצערנו להפרעות בהספקת החשמל. חברת חשמל ועובדיה מנסים לעשות את המיטב בכדי להחזיר את הספקת החשמל באופן רציף. במקביל העירייה מקדמת יחד עם חברת חשמל הקמת תחנות משנה של הספקת חשמל בתחומי העיר בכדי לוודא שהספקת החשמל תהיה מיטבית".
על פי התכנון, תחנות המשנה צפויות לקום בשלוש נקודות בפתח תקוה- מזרחית לכביש 40, בדרום העיר ובאזור קריית אריה.

קראו גם:

תגובת חברת החשמל: ביום שישי, מזג האויר הקיצוני, הוביל לביקושי שיא בצריכת החשמל. חברת החשמל, שמייצרת פחות ממחצית החשמל במדינה, מחוייבת לפעול ולהיערך רק בהתאם להוראות חברת ניהול מערכת החשמל (נגה) בכל הנוגע להערכות למצבי קיצון.
כאמור, בעקבות ביקושי השיא לצד שריפות ותקלות הנובעות מעומסים חריגים, חברת החשמל נדרשה ע״י נגה, לבצע הפסקות יזומות של חשמל באזורים שונים ברחבי הארץ, כך גם בפ"ת. פעילות זו מחוייבת על מנת להגן על תחנות הכח, למנוע את קריסת המערכת ולאפשר השבת החשמל בהדרגה לכל התושבים. עובדי חברת החשמל פעלו בהיקף מלא וטיפלו בתקלות השונות, לרבות בקווי מתח גבוה ובמתקנים שנפגעו כתוצאה מהשריפות".