לראשונה בישראל, כיכר וצומת מונגשים. Step-Hear מבית "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות" משיקה בפתח תקוה מערכת חדשנית להתמצאות במרחב לאנשים עם לקות ראיה בעזרת הנחיה קולית. המערכת הותקנה בכיכר "אלוף הרב שלמה גורן" בכפר גנים ג', אשר מחברת את הרחובות העצמאות ובן-גוריון. הכיכר נמצאת במיקום מרכזי, ליד קניון גנים ומרכז פסג"ה.
2 צפייה בגלריה
הכיכר "המדברת" הראשונה בארץ
הכיכר "המדברת" הראשונה בארץ
הכיכר "המדברת" הראשונה בארץ
(צילום: טל שובל)
מאחר שבכיכר אין רמזורים למכוניות או להולכי רגל, חציית הרחובות לתושבים עם מגבלת ראיה קשה ומסוכנת. בנוסף הונגשה צומת בהצטלבות הרחובות חיים עוזר, וולפסון וההסתדרות.
בעזרת האפליקציה החינמית מופעלים באופן אוטומטי "שלטים-קוליים" סביב לכיכר, שהותקנו בכל מעבר חציה כפול. השלטים הקוליים מאפשרים לאנשים עם לקות ראיה או עיוורון לאתר את מיקום וכיוון מעברי החציה השונים, ולהתנייד בסביבת הכיכר בצורה בטוחה ועצמאית יותר.
קראו גם:
ההנחיה הקולית המלאה יכולה להתקבל בטלפון של המשתמש או מהשלט-הקולי או משניהם, בהתאם להעדפות המשתמש.
משתמשים שאינן נעזרים באפליקציות, יכולים להיעזר בצמיד-שלט המפעיל אף הוא את השלט-הקולי, וניתן לקבלו בסבסוד מלא למחזיקים בתעודת עיוור מהמרכז לעיוור בישראל.
כרצף נגישות הונגשה גם הכניסה וקומת הכניסה של בניין העירייה הסמוך לצומת. מערכת Step-Hear מותקנת במקומות נוספים בפתח תקוה: בגן החיות, בסניפי הבנקים השונים ובמרכז לעיוור במתנ"ס עמישב.
2 צפייה בגלריה
עודד בשארי, בעל לקות ראייה, מפעיל שלט קולי
עודד בשארי, בעל לקות ראייה, מפעיל שלט קולי
עודד בשארי, בעל לקות ראייה, מפעיל שלט קולי
(צילום: טל שובל)
מדובר בטכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי הים, תחנות אוטובוס ועוד.
רוית קרדי, מנכ"לית חברת "מהלב - המרכז לאיכות חיים ונגישות": אנו נרגשים על הזכות להנגיש לראשונה בישראל, כיכר וצומת מרומזר, כחלק מהנגשת הדרך הציבורית בעיר פתח תקווה. בכך אנחנו מאפשרים חופש תנועה ובטיחות בדרך ציבורית לתושבים עם עיוורון או לקות ראיה ברחובות ובמעברי החציה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה