הארנונה לשנת 2023 בפתח תקוה לא תעלה למרות עליית המדד בשיעור של 1.37%. כך הודיעה היום (ראשון) העירייה.
בהודעה נמסר, כי ראש העירייה רמי גרינברג ערך בשבועות האחרונים מספר ישיבות עם גורמי המקצוע באגף ההכנסות במטרה למנוע את עליית הארנונה.
1 צפייה בגלריה
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
עליית ארנונה בשיעור של כ-2%
ארנונה
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
בנוסף לאמור נמסרה עוד בשורה חשובה: העירייה תתקן את הפערים החישוביים שנעשו בקדנציות קודמות ותחזיר לציבור בסוף שנת 2022 כ-15 מיליון שקלים שיתורגמו למאות שקלים בכל חשבון בית אב.
מהעירייה נמסר עוד: "יצויין כי המדד צפוי לעלות בסוף 2022 במדינה בכ-4% ועל אף שמדובר בעלייה משמעותית שהרשות סופגת, ראש העירייה החליט לבטל את העלייה של המדד האוטומטי. בתוך כך, חשבון הארנונה של ינואר 2023 צפוי להיות נמוך מחשבון דצמבר 2022".
כדי לממש את האמור לעיל, העירייה תפעל מול משרד הפנים כדי שיאשר את המהלך כמתבקש. צו הארנונה יובא לאישור המועצה בהתאם להוראות החוק בסוף חודש יוני.
קראו גם:
גרינברג אמר: "לאור העובדה כי בשנים האחרונות העירייה החלה בתהליך התייעלות משמעותי, הצלחנו בשנים האחרונות לא להעלות את תשלום הארנונה ובשנת 2023 העלייה האוטומטית תבוטל לחלוטין למגורים.
"לחילופין, כפי שניתן לראות בתקציב העירייה ואף בשטח, אנחנו מעצימים את השירותים לתושב ומקדמים פרוייקטים בכל השכונות בסדר גודל של מיליוני שקלים. יותר מבני ציבור, יותר פארקים חדשים ויותר איכות חיים. נמשיך לנהוג באחריות בקופה הציבורית ונמשיך בחידוש העיר למען התושבים והתושבות היקרים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה