מסוף אוטובוסים חדש שצפוי להיבנות בשטחה של בני ברק, בצמוד לכביש 4 ולמפעל קוקה קולה, מצית קרב של ממש בין עיריית גבעת שמואל למשרד התחבורה. מדובר בפרויקט שייבנה על שטח של 12.3 דונם, שייעודו עד לאחרונה היה מבני ציבורי. "גשר קוקה קולה יהפוך לפקק של המדינה", אמר ראש העירייה, יוסי ברודני.
2 צפייה בגלריה
צומת קוקה קולה
צומת קוקה קולה
צומת קוקה קולה
(צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל)
קראו גם:
על פי התוכנית, יוקם באתר מבנה של שלוש קומות בשטח של 12.25 אלף מ"ר, שיכלול קומת מרתף שתשמש את עיריית בני ברק, כשקומת הקרקע תכלול מסחר ומשרדים. בשאר הבניין יפעל מסוף אוטובוסים ,שיחובר בעתיד לקו המטרו M2 האמור לעבור בקרבת מקום.
מי שמתנגדת בנחרצות לתוכנית היא עיריית גבעת שמואל, שטוענת כי מסוף האוטובוסים חשוב, אבל מיקומו בתוך לולאת מחלף תייצר כשל נוסף בציר עמוס ופקוק ממילא. גם משרד התחבורה טוען לכשלים, אבל סבור כי אין ברירה בטענה להיעדר מיקום.
"ככה מתכננים היום במדינת ישראל", אומר ראש העירייה, יוסי ברודני. "מאשרים תכנון קלוקל שכולם מודים בו, וכשמאוחר מדי ומבינים את הטעות, מתחילים לחשוב איפה טעינו. הצענו ארבע חלופות למיקום אפשרי, כולן בזיקה ישירה לצירים ראשיים וקרובות מאוד לבני ברק, אבל משרד התחבורה פסל את כולן ללא כל בדיקה מעמיקה.
2 צפייה בגלריה
יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל
יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל
יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל
(צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל)
"שטח המגרש הנבחר קטן מאוד, כך שלא מתאפשרות בתוכו דרכי גישה, ולכן המסוף מסתמך על הכבישים המקיפים אותו כדי לאפשר לאוטובוסים להיכנס אליו ולעבור בין המפלסים השונים. הכבישים האלו הם דרכי היציאה והכניסה לערים בני ברק וגבעת שמואל. כשל בכבישים אלו יגרום לחסימת התנועה בשתי הערים".
ברודני טוען עוד כי "החורים שהתגלו בתכנון במהלך הדיון בהתנגדויות הולכים וגדלים ככל שמתעמקים בתכנון ואינם מקבלים מענה בחוות הדעת של משרד התחבורה. התכנון המוצע יפגע קשות בכניסה לבני ברק ובכבישים הסובבים אותה, לרבות במשתמשי כביש 4, בתחבורה הציבורית ובאמינות הנוסעים בה, בהולכי הרגל ובבטיחותם וכן בתכנון העתידי של שדרוג כביש 4 שהכרחי ברמה ארצית. פגיעה בכל אחד מהמרכיבים האלו תגרום לפגיעה ישירה בתושבי הסביבה כולה".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה