בשנת 2003 נישאו כוכבה ומאיר חורש מפתח תקוה, במטרה להקים בית נאמן בישראל ולהרחיב את התא המשפחתי.
אלא שמה שבא בקלות עבור זוגות רבים, הפך לחלום עבורם, לאחר שהפריות רבות שניסו לא צלחו וגם שני הריונות בשנתיים האחרונות הסתיימו בידיים ריקות.

2 צפייה בגלריה
כוכבה ומאיר חורש
כוכבה ומאיר חורש
כוכבה ומאיר חורש
(צילום: באדיבותם)

למרות כל מה שעברה, ועל אף גילה המתקדם, 53, נחושה כוכבה להיות אמא ("התשוקה שלי גדולה"), וכעת פונים השניים להליך פונדקאות ומבקשים את עזרת הציבור במימונו.
בני הזוג חורש עברו ב-17 השנים האחרונות 14 ניסיונות הפריה שלא צלחו, ובשנתיים האחרונות כאמור, נקלטה כוכבה פעמיים בעזרת תרומת ביציות, אך בשני המקרים העוברים לא שרדו.
"זה לא קל להתאכזב מחדש בכל פעם", היא אומרת. "אתה מתחיל את התהליך, מפתח ציפיות, ואז מקבל תשובה שלילית וצריך להתחיל מההתחלה. בשלב כלשהו, אתה מרגיש שהכל נעשה בצורה מכנית כדי להביא ילד, ואין את הריגוש האימהי, הכל עובר עם הרבה הורמונים שגם לא עושים טוב. הגוף כבר כואב גם פיזית וגם נפשית".
מה מחזיק אותך באותם ימים שגורם לך להמשיך ולנסות פעם אחר פעם?
"כוח האמונה, כוח רצון להיות אימא. אני יודעת שבסוף אהיה אמא אבל בינתיים זה לא צלח".

2 צפייה בגלריה
כוכבה ומאיר חורש
כוכבה ומאיר חורש
כוכבה ומאיר חורש
(צילום: באדיבותם)

איך התקופה הזו משפיעה על היחסים בינך לבין בעלך?
"שרדנו הכל מכוח האמונה. בגלל שקיבלתי הרבה הורמונים זה עשה לנו הרבה בעיות בזוגיות ובגלל זה היה שלב שהפסקתי ולא רציתי לשמוע על הפריות יותר. גם שמנתי מאוד ונאלצתי לעבור קיצור קיבה שאחריו הורדתי 50 קילו. התוצאה הייתה צריכה להיות טובה ולכן הסכמתי לסבול הכל כדי להיות אמא, אבל בסוף זה לא הצליח. למרות זאת לא איבדתי תקווה כי האמונה שלי מאוד חזקה ואני יודעת שכל מה שבורא עולם עושה זה לטובה".
אני משער שנשים סביבך, בין אם משפחה ובין אם חברות, מצליחות ללדת לאורך השנים האלו. מה זה עושה לך?
"זה היה מאוד קשה. לא קינאתי אבל זה היה רגיש מאוד. הייתי רואה מישהי נכנסת להיריון בכזו קלות והייתי מתחבאת בין הכלים. היה לי קשה מאוד ומצער".
כאמור, לאחר שנים רבות של ניסיונות שלא צלחו, החלו השניים בהליך פונדקאות בגיאורגיה. "מה שהוביל אותנו לכך היה אי ההצלחה עד עכשיו בטיפולים השונים, וגם בעלי כבר לא יכל לשאת את הצער ועוגמת הנפש שעברתי. בלידה השקטה שעברתי התאבלתי כמה חודשים לאחר מכן. זה כאב לו מאוד".
יש לך חששות מלהביא ילד בגיל הזה?
"לא. אני חושבת שאין גיל כדי להיות אמא. אנשים מסביב חוששים ושואלים 'מה יהיה? את בת 53, כשיוולד לך ילד את תהיה מבוגרת יותר', אבל זה לא מהווה חשש. אני חושבת שברגע שיהיו לי ילדים אני ארגיש כמו בת 18 עם כל מה שכרוך מסביב. התשוקה שלי כל כך גדולה שזה מתגמד".
איזה תגובות את מקבלת?
"אנשים מאוד שמחים, תומכים ואומרים שחבל שלא עשיתי את זה לפני. רציתי שזה יבוא ממני אבל ברגע שהבנתי שזה לא יקרה פניתי לפונדקאות".
קראו גם:
איזה סכום אתם צריכים לשם כך?
"כ-300 אלף שקלים. אני לא מצפה שאנשים יתרמו לי את הסכום הזה כי לכל אחד יש את הצרות שלו, אבל אנחנו מגייסים מהמשפחה, חברים ומבקשים הלוואות. בינתיים בת דודה שלי החליטה לפתוח קמפיין לגיוס המונים בתקווה שזה יעזור. כרגע, אנחנו צריכים לשלם תשלום ראשוני בסך 150 אלף שקל כדי להתחיל את התהליך, ואני מחכה לתשובות".
את רואה את עצמך בזמן הקרוב מחזיקה תינוק או תינוקת?
"כן, אפילו שניים. אני מדמיינת כבר ומאמינה באמונה שלמה שאני אמא לבן ובת וגם מודה לבורא עולם שנתן לי אותם. החלום שלי זה לטייל בנמל עם בעלי ואיתם בשתי עגלות".