בימים אלו הבהלה סביב הגעת הקורונה לארץ הכניסה את כולם למתח ומרכזי הבריאות מדווחים על עומסים בקווי הטלפון, כאשר אנשים רבים מביעים חשש כי נחשפו לנגיף ומבקשים לקבל מידע.
1 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
(צילום: shutterstock)
מכיוון שבשלב זה מדובר באזורים מסוימים, שמרביתם נמצאים בדרום ובצפון, הפניות שמגיעות למרפאות בפתח תקוה לעיתים אינן תואמות את המציאות.
עובדת מעבדה (לבורנטית) בקופת חולים לאומית בפתח תקוה סיפרה למיינט: "אני לא מכירה עלייה של אנשים הבאים לקופת החולים. באופן כללי יש הנחייה ברורה לכלל הציבור שבדיקות הקשורות לוירוס הקורונה והטיפול במחלה יעשה אך ורק בבתי החולים. מסיבה זו אין יותר אנשים אשר באים לעשות בדיקות דם רבות יותר משום שכאמור אנחנו לא יכולים לבדוק היתכנות למחלת הקורונה בקופת החולים.
"יתרה מכך, אני מתרשמת שהבהלה בציבור הישראלי הביאה לכך שאנשים שוהים פחות בשטחים ציבוריים על אחת כמה וכמה במקום כמו קופת חולים אליו גם ככה לרוב מגיעים אנשים חולים.
"יש שיח בנושא שניתן לשמוע שמעסיק את הציבור המגיע למרפאה אך כאמור, מעבר לדאגה הכללית ברמה הפרקטית, הנמען לאותן קריאות ותהיות הם בתי החולים. לכן באופן יחסי, לא עולות שאלות רבות בפי ציבור המטופלים ובאופן ספציפי – אנשים הבאים לבצע בדיקות מעבדה".
גם במרפאות אחרות בפתח תקוה מספרים אנשי הצוות על שאלות וחששות מצד תושבים.
אתמול (ראשון) נערכה פגישת היערכות בלשכת ראש העירייה בנוגע להתפרצות נגיף הקורונה והנחיות הרשות לתושביה. בפגישה נכחו ראש העיר רמי גרינברג, ד"ר ערן קופל, רופא הנפה ונציגי העירייה הרלוונטיים מאגפי החינוך והביטחון. ד"ר קופל נתן סקירה אודות התפרצות הנגיף בעולם והדגיש כי נכון לעכשיו רק ישראלית אחת נדבקה כאשר שהתה בספינה ביפן. כמו כן, הציג הרופא את הנחיות משרד הבריאות בנושא
ראש העירייה רמי גרינברג: "על אף שאין בארץ התפרצות של נגיף הקורונה, אנחנו מתייחסים לנושא במלוא הרצינות ומבקשים מהציבור להקפיד על הנהלים שפרסם משרד הבריאות בנושא. אני מפציר בכל התושבים השבים מחו"ל ממדינות בהן יש את התפרצות הקורונה לשמור על כללי הבידוד וההתנהגות הנכונים. נמשיך לפעול למען בטחון התושבים ובריאותם".
למידע, דיווח ופרטים יש להתקשר ל 5400* או להיכנס לאתר משרד הבריאות.