בעקבות תקלה בבורות הביוב, הוזרמו שפכים לנחל מזור, מה שגרם לריח מוזר, חריף וחזק, שעלה מהנחל מזור באזור המזרחי ופגע באיכות החיים של תושבים המתגוררים במקום. בעקבות פנייה של מיינט פתח תקוה לעירייה התקלה טופלה באופן מיידי.
2 צפייה בגלריה
ריח שרוף ומסריח
ריח שרוף ומסריח
ריח חריף התפשט בפתח תקוה
(צילום: Shutterstock)

נחל מזור נחשב בימים כתיקונם לפנינת חמד של טבע, מים וצמחייה ירוקה, בעבור מטיילים רבים ותושבי האזור שמבלים במקום, בעיקר בימים חמים ובעונת הגשמים כשהוא מלא וזורם בעוז. הנחל מתחיל את מסלולו בעיר אלעד מתמזג עם נחל שילה ממזרח לפתח תקווה ועובר בסמוך לעמישב וסירקין. אולם השבוע, דווח על ידי תושבים כי מהנחל עולה ריח רע.
"זה ריח פשוט בלתי נסבל. לא נעים ומוזר. שילוב של ביוב עם ריח רע מאוד. לדעתי זה קורה עכשיו בקיץ בעיקר שחם. ובלילה, הזמן שפותחים קצת חלון זה הכי גרוע כי הריח חזק אבל גם בחורף שמזרימים ביוב לנחל זה ריח נורא. הבנתי שזה קורה כי הנחל הזה יוצא מאזור אלעד ולוקח כל מה שיש בדרך כולל ביוב ופסולת". כך מספר תושב המתגורר באזור. לטענתו, דווקא בימים חמים הריח הופך למאוד חריף ולא נעים ולכן הוא לא פותח חלונות, מה שפוגע באיכות חייו. עוד הוא מספר כי בעירייה הבטיחו לטפל בבעיה שככל הנראה מקורה בבעיה של ביוב.
תושבת נוספת שמתלוננת על הריח מזה שנים, מספרת שמדובר בבעיה שמטופלת נקודתית במהלך השנים. "בעבר אחרי שהתלוננו, הגיעה האחראית על איכות הסביבה וזה טופל. אבל עכשיו זה שוב קורה ואנחנו התושבים סובלים כי זה ריח בלתי נסבל.
עוד היא מספרת, כי תמיד יש הסבר לריח כמו למשל "עבודות בנחל או תקלה במועצה אחרת שהנחל עובר דרכה. פעם זה מי ביוב שהתערבבו עם מי גשמים ואז יש ריח בחורף חזק ופעם זה בגלל תקלה בשאיבה של מיי הביוב בגלל עבודות בוואדי. בסופו של דבר, מי שסובל מהריח ונפגע זה אנחנו התושבים. זו תקלה של שנים ומישהו צריך לטפל בה".

2 צפייה בגלריה
זרימת ביוב בעייתית
זרימת ביוב בעייתית
הביוב הוזרם לנחל
(צילום ארכיון להמחשה: יעל שרר)

קראו גם:

פנית למישהו בעירייה?
"כן. גם פתחתי קריאות. אמרו לי שהנושא מטופל והתקלה אותרה. נקווה שזה לא יקרה עוד פעם. הקיץ עוד לא נגמר והנחל הזה הוא מקום בילוי למשפחות, ובעיה כזו פוגעת לא רק בתושבים אלא גם במבקרים שבורחים מהמקום בגלל הריח".
תגובת עיריית פתח תקוה: לצערנו אכן הייתה תקלה שנגרמה ע"י רשויות אחרות אך השפעותיה הורגשו בקרב שכונות העיר המזרחיות. בעקבות תקלה בבורות הביוב, הוזרמו שפכים לנחל מזור ע"י כפר מעש ויישובי חבל מודיעין. עיריית פתח תקוה פנתה באופן דחוף לרשויות המדוברות כמו גם למשרד להגנת סביבה ודרשה טיפול מיידי במפגע. הדבר אכן טופל במהירות. הביוב נשאב מהנחל, ולדרישת עיריית פ"ת יתקיים בדחיפות דיון בנושא, בהשתתפות המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, רשות ניקוז ירקון והרשויות הרלוונטיות.
תגובת המשרד לאיכות הסביבה: הנושא נמצא באחריות תאגידי מים וביוב ובאחריות הרשויות המקומיות. המשרד בוחן את הנושא מול גופים אלה, ובהתאם לממצאים יבחן את הפעלת סמכויותיו.