לפני כשבע שנים עלה לישראל מברזיל חנני גלזר, בן 23 מפתח תקוה. הוא חלם על שירות משמעותי בצה"ל. לאחר ששירת בגולני, רצה כמו צעירים רבים בגילו ליהנות מהחיים. ביום שישי היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-24, אך במקום זאת הוא ייקבר היום (רביעי) לאחר שנרצח על ידי מחבלים בפסטיבל המוזיקה בדרום.
3 צפייה בגלריה
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר ואימו
(צילום: באדיבות המשפחה)
אחיו אלעד, אדם שומר שבת, שיחזר בשיחה עם מיינט פתח תקוה את רגעי האימה: "היינו בבית הכנסת לפני חגיגות שמחת תורה, ובאמצע התפילה אנשים התחילו לדווח ולדבר על מה שקורה בדרום כשהם מזכירים שיש גם הרבה נעדרים וחטופים. הגעתי הביתה ופתחתי את הטלפון כדי להבין מה קורה, וראיתי הודעה מאחי שלא שומר שבת שחנני היה במסיבה והוא לא עונה לו.
"זו הייתה תחושה של חוסר ודאות. היינו בטוחים שימצאו אותו באיזה בית חולים. קיווינו שהוא הספיקו לברוח, אבל שראיתי את הסרטונים ואת התמונות משם הבנתי שמשהו לא בסדר".

3 צפייה בגלריה
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר ואחיו אלעד
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

כעבור למעלה מיומיים של דאגה וחיפושים אחר פיסת מידע שתשפוך אור על גורלו של חנני, הגיעה ביום שני בלילה הבשורה המרה. "הגיעו נציגים של המשטרה ועובדת סוציאלית ובישרו לאבא שלי", מספר אלעד. "זה תסריט שלא עבר לנו בראש. אנחנו לפחות אומרים תודה שיש לנו גופה לקבור. יש כאלו שעדיין לא יודעים מה עלה בגורל יקיריהם.
"חנני היה ילד מוכשר מאוד, אהב לעזור לאנשים והייתה לו המון שמחת חיים גם כשהיה לו קשה. בכל התמונות שלו אתה תראה אותו מחייך. הוא חלם להיות די ג'יי, ואהב מאוד מוזיקה ומסיבות. הרבה פעמים הוא היה מגיע אליי לעבודה, היינו יושבים יחד לאכול ומדברים על החיים. בגלל שגם אני אוהב מוזיקה, היינו מדברים גם הרבה על התחום כשהוא היה כותב שירים ואני הייתי מלחין. בזכות האמונה שלי אני מאמין שהוא הלך למקום טוב והוא ישמור עלינו מלמעלה".

3 צפייה בגלריה
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר ואימו
חנני גלזר
(צילום: באדיבות המשפחה)

עופרי, ששימשה כמפקדת של חנני במחווה אלון שיתפה ברשת החברתית: "חנני גלזר ז"ל התגייס אלינו למחלקה במחווה אלון ב2019, לאחר מכן שירת בחטיבת גולני. חייל בודד, עולה חדש מברזיל. היה חייל ואדם מדהים, מצחיק ונחוש לתרום כל שביכולתו למדינת ישראל".
גילי עקיבא, מפקדת נוספת של חנני ציינה: "הייתה לי הזכות להכיר ולפקד על חנני הי"ד. אדם מדהים, אכפתי ואיכותי שעלה מברזיל ונלחם לעשות שירות משמעותי במדינת ישראל שאהב כל כך. הלב שלנו נשבר".
ספיר פנחס, חברו של יאיר סיפר: "יאיר הוא מאותם אנשים שכולם מכירים וכולם אוהבים. למדנו יחד באוניברסיטה העברית בירושלים, וכשאתה לומד עם 150 איש תמיד נוצרות קבוצות, אבל יאיר היה שייך לכולם, וכולם אהבו אותו. הנתינה אצלו הייתה ללא גבולות. הוא היה מגיע בחופשות סמסטר ועוזר לחברים שלו לקראת מבחנים במועדי ב'. הוא היה אדם שנעים להיות לצידו, לא כועס ומתרעם ולא משנה באיזה לחץ הוא היה, תמיד היה שליו.
"לפני שבוע דיברנו והוא סיפר לי שהוא נהנה מאוד בשניידר. המוות שלו זה משהו שקשה לעכל. זה מהדברים שגורמים לך לבכות. לא נתפס שאני מדבר עליו בלשון עבר. לא הגיע לו לסיים כך את חייו".
הלווייתו של חנני תיערך הערב (רביעי) בשעה 20:30 בבית העלמין תל רגב - חלקת דרכי שלום.
יהי זכרו ברוך.