לקראת שנת הלימודים הנוכחית הועבר יונתן (שם בדוי) לבית הספר אפיק בפתח תקוה, המיועד לילדים ונערים בני 6-21 עם הפרעות נפשיות.
לפני מספר חודשים החליטו במוסד החינוך יחד עם מחלקת הרווחה בעירייה, להקל על תפקודו באמצעות קיצור ימי לימודיו. עם זאת, מנגד הוא אינו מקבל שירותי הסעות לו הוא זכאי ואימו, שהינה חד הורית, אובדת עצות.
יונתן עבר לבית הספר אפיק ממוסד חינוך אחר בעיר בעקבות אי התאמה. הוא התחיל את השנה כשמדי יום למד עד השעה 16:00 אך לפני מספר חודשים כאמור, עודכנה אימו כי "הומלץ באופן זמני כי על מנת להקל על תפקודו, עד לאיזון תרופתי וטיפול סדיר על ידי פסיכיאטר, יונתן יסיים את יום הלימודים בשעה 13:30...".
"קשה לו בבית הספר אבל אני עושה הכל בשביל הבן שלי ומשתפת פעולה עם צוות המקום", מספרת האם. "כל עוד הוא סיים בשעה 16:00 הייתה לו הסעה אבל בגלל המצב שנוצר אני צריכה לצאת כל יום מהעבודה לפני השעה 13:00 כדי לאסוף אותו בזמן. כרגע, אפשרו לי הסעה ליומיים בלבד, כשבאחד מהם אני ממילא צמודה אליו כשהם יוצאים לחווה ואז אני גם מחזירה אותו".
"הבוס שלי בעבודה מגלה הבנה אבל שואל אותי בכל פעם 'מה יהיה?'. תלוש השכר שלי נראה בהתאם ואני לא יודעת מה יהיה בעתיד אבל אין לי ברירה כרגע".
פנית לגורמים בעירייה?
"פניתי לראש העירייה בעצמו, לעוזרו, לגורמים באגף החינוך וגם למשרד החינוך אבל כלום לא עוזר. בינתיים אני ממשיכה לעזוב את העבודה מוקדם בכל יום כדי לקחת אותו".
קראו גם:
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר: "עיריית פתח תקוה מפעילה מערך הסעות נרחב הנותן מענה לכלל התלמידים הזכאים בהתאם לקריטריונים שהוחלטו בוועדות האיפיון וע"י משרד החינוך. במקרה המדובר, התקבלה המלצת גורמי המקצוע הרלוונטיים, המבקשת לקצר את יום הלימודים עבור התלמיד, כדי להקל עליו. בהתאם לכך, העירייה פנתה לוועדה האמונה על הנושא מטעם משרד החינוך כדי לאשר לתלמיד הסעה עבור יום לימודים מקוצר. הבקשה לא אושרה ע"י משרד החינוך ובשל כך הוצע לאם, לפנים משורת הדין, להצטרף להסעות קיימות, ככל שהדבר מתאפשר".
ממשרד החינוך נמסר: "במשרד החינוך התקבלה בימים האחרונים בקשת הרשות המקומית לקיצור יום הלימודים לתלמיד לאורך כל ימות השבוע ובהתאם לכך לשנות את מועדי ההסעה. לאור זאת, הבקשה תידון בועדת ההסעות המרכזית בזמן הקרוב".