ביום חמישי האחרון, לאור מתווה הסגר שאילץ אזרחים רבים לקיים את תפילות יום כיפור מחוץ לבתי הכנסת, סיכמו שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר ישראל כץ על העברה מיידית של 25 מיליון שקלים לרשויות המקומיות להכנת מתחמי תפילה באוויר הפתוח, כשהתקציב יועד להצללות, תאורה ומצננים.
בערב אותו יום, כך טוענים באופוזיציה, עודכנה עיריית פתח תקוה כי תוקצבה בסכום של 740 אלף שקלים עבור תושביה המעוניינים להתפלל במרחבים הציבוריים.
1 צפייה בגלריה
חלוקת ציוד למתפללים בפתח תקוה
חלוקת ציוד למתפללים בפתח תקוה
חלוקת ציוד למתפללים בפתח תקוה
(צילום: עיריית פתח תקוה)
קראו גם:
יום למחרת פרסם חבר המועצה, אורי אהד, פוסט ברשת החברתית בו עדכן על התקציב את התושבים ובשל העובדה כי בימי שישי משרדי העירייה סגורים, וכן לאור הסמיכות ליום כיפור, הפנה את התושבים למוקד העירוני להגשת בקשות לציוד. אלא שתושבים אשר פנו למוקד העירוני נענו על ידי הנציגים, לדבריהם, כי מדובר במידע לא נכון.
בהמשך לכך, פרסם במוצאי שבת ראש העירייה, רמי גרינברג, פוסט וקרא לבתי כנסת שלא קיבלו או שעדיין נזקקו לציוד לפנות אליו ולתאם מולו ישירות את האיסוף ממחסני העירייה שברחוב המכבים. עוד לפני כן כתב גרינברג באותו פוסט "כידוע לכם העירייה בשיתוף המועצה הדתית ארגנה לפני ראש השנה מבנים עירוניים ממוזגים (לפני שנקבעו החמרות על ידי משרד הבריאות), ככל שניתן ברחבי העיר וגם חילקנו ציליות, מאווררים וכסאות למי שהיה צריך לטובת תפילות במרחבים הפתוחים".
על כך הגיב אהד וטען בשיחה עם 'מיינט פתח תקוה' כי הסיוע שהעניקה המועצה הדתית לבתי הכנסת בשבועות האחרונים נעשה ללא עזרת העירייה וכי לא היה ביכולתם לסייע לכל הפונים וכן הוסיף כי "עד הפוסט של גרינברג במוצאי שבת לא יצאה שום הודעה על סיוע בנושא מצד העירייה", זאת למעט הודעה שהועברה בקבוצות שונות לפיה יש אפשרות להשאיל מאווררים.
בפוסט זועם נוסף שפרסם ביום ראשון, ערב יום כיפור, הוסיף אהד וכתב כי "רק בעקבות ההתערבות שלנו וחשיפת העובדה כי משרד הפנים הקצה לעיר 740 אלף ש"ח לטובת סיוע לבתי הכנסת ולמניינים השונים בתפילות יום כיפור נאלץ גרינברג לפרסם לכלל התושבים את העובדה כי ניתן לקבל סיוע בהצללה וציוד לתפילות יום כיפור".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "ראש העירייה הנחה את המועצה הדתית לתת מענה לגבאי בתי כנסת המבקשים לקיים מנייני תפילות במרחב הפתוח. מדובר במערך שהוקם לפני כחודש כאשר החלוקה העצמה החלה בתחילת שבוע שעבר. בתוך כך חולקו כ-400 הצללות, 500 מאווררים, 3000 כסאות, 100 שולחנות בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים.
בשל סד הזמנים הצפוף, כדי להספיק להעביר ציוד לאחרונים ממש לפני כניסת יום הכיפורים, ראש העיר פרסם גם את מספר הטלפון האישי שלו לטובת הבקשות האחרונות.
יצויין כי העירייה באמצעות המועצה הדתית, הקימו את המערך הרבה לפני ששר הפנים הצהיר כי בכוונתו לתקצב את הרשויות לטובת הנושא. המכתב של משרד הפנים כפי שהתקבל ביום שישי ונשלח לכלל הרשויות בישראל בטרם כניסת החג, מציין כי התקציב מותנה באישור ועדת חריגים. כך, מעבר לעובדה כי התקציב לא התקבל בפועל, לא בטוח שהוא יגיע לעירייה גם בעתיד. לכן בלי קשר להחלטת משרד הפנים, העירייה קידמה את המערך המדובר כדי למנוע הדבקות בבתי כנסת ולהבטיח את שלום המתפללים.
עצתנו לחברי האופוזיציה, לעיתים אפשר גם לפרגן על העשייה. בפרט לפני יום כיפור, לא חייבים להשמיץ פעילות שכל כולה למען התושבים ובריאותם. למרות הקושי של חברי האופוזציה בנושא, ראש העיר ימשיך לפעול למען תושבי העיר".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה