חשש ממקור לא צפוי: תושבים בהדר גנים, המתגוררים באזור הרחובות חנה רובינא וזקן השומרים, טוענים כי במהלך סוף השבוע האחרון תקפה אותם ציפור מיינה אחת לפחות שבנתה קן על מנוע מזגן סמוך. "זה היה מפחיד", אומרת תושבת שהותקפה.
2 צפייה בגלריה
ציפור מיינה התוקפנית
ציפור מיינה התוקפנית
ציפור מיינה התוקפנית
(צילום: באדיבות תושבים)

המיינה נחשבת בישראל למין פולש. לפני מספר שנים נשמעו בפתח תקוה תלונות על הציפור, באזור שכונת אם המושבות.
בספירה שנתית שנערכה בינואר 2024 בשיתוף פעולה של המרכז לטיפוח ציפורי הבר בחצר הבית, המרכז הישראלי למדע אזרחי שבמוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב וארגונים נוספים, עלה כי זו הציפור הנפוצה השנייה בארץ אחרי עורב אפור ולפני יונת הבית. בעבר, היא הוגדרה על ידי האו"ם כאחד ממאה המינים הפולשים המסוכנים בעולם.
עד כמה מסוכנים? תושבת הדר גנים מספרת: "ביום שישי ראיתי הודעות בקבוצה של הבניין על ציפורים תוקפות כשעוד ועוד שכנות טענו שהותקפו על ידן. בשבת בבוקר הלכתי לכיוון הבית של ההורים עם הילד בעגלה ופתאום קלטתי אותה עפה לעברי. התכופפתי פעם אחת אבל מיד לאחר מכן היא חזרה שוב ועפה לכיוון הראש שלי עם הרגליים שלה. המזל שהייתי עם כיסוי ראש וככה היא לא פגעה לי בשיער אבל כתוצאה מהתקיפה השנייה מעדתי, נחבלתי ברגליים ואיבדתי את האחיזה בעגלה של הבן שלי. זה היה מפחיד ולא הבנתי מה היא רוצה ממני. מאז אני לא עוברת משם".

ציפור המיינה התוקפנית בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)

קראו גם:

אותה תושבת טוענת כי גם אחותה הותקפה ביום שישי, והיום (ראשון) השיח בנושא הלך וגבר בקבוצות הוואטסאפ השכונתיות עם עדויות נוספות, בעיקר של נשים שהמיינה תקפה אותן. "היא (מיינה) תוקפת וגורמת לבהלה, ממש דוקרת באזור הכיסוי ראש", כתבה אחת התושבות.

2 צפייה בגלריה
ציפור מיינה התוקפנית
ציפור מיינה התוקפנית
ציפור מיינה התוקפנית
(צילום: באדיבות תושבים)

מעיריית פתח תקוה נמסר כי "מדובר במין פולש שנמצא היום בכל הארץ. יצויין כי המיינות תוקפות כאשר יש קן במקום והן מרגישות צורך להגן עליו. בהתאם לפניה שהתקבלה, צוות של השירות הווטרינרי הגיע למקום ואיתר קן שהוקם בתוך יחידת חוץ של מזגן, עם גישה מוגבלת בגובה. הצוות הנחה את בעל הנכס כיצד לטפל בנושא, והדבר יעשה בהקדם. השירות הווטרינרי ימשיך לעקוב אחר הטיפול בקן המדובר".