ברחבי המדינה מציינים היום (שלישי) חודש ימים לאותה שבת שחורה בה אלפי מחבלים חדרו לישראל ורצחו באכזריות בלתי נתפסת כ-1,400 אזרחים וחיילים. ה-7 באוקטובר היה גם היום בו נותק הקשר עם 241 החטופים בידי ארגון הטרור, ביניהם דניאלה גלבוע בת ה-19.5 מפתח תקוה.
4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע ואימה אורלי
דניאלה גלבוע ואימה אורלי
דניאלה גלבוע ואימה אורלי
(צילום: באדיבות המשפחה)
בימים האחרונים פתחה משפחתה קמפיין גיוס המונים עבור קמפיין בינלאומי להשבתה והשבת יתר החטופים. "אני מדמיינת אותה נכנסת בדלת וחושבת איך אני מחבקת אותה", אומרת אורלי אימה.
מיד לאחר מתקפת הרקטות שוחחה אורלי עם דניאלה, ששהתה בדרום, ושאלה אותה אם היא נמצאת במקום מוגן. "היא ענתה לי משהו בסגנון של 'נו באמת'", משחזרת אורלי. "כמה דקות לאחר השעה 7:00 שלחתי לה הודעה נוספת והיא כתבה לי 'מתקיפים אותנו, תתפללי עלינו'. כאן נפל לי האסימון שזה לא אירוע רגיל ומאז היא כבר לא ענתה להודעות. ב 8:15 היה כבר רק וי אחד בווטסאפ.

4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
(צילום: באדיבות המשפחה)

"במשך כל היום לא ידענו מה קורה. בערב, כשהבנתי שהצבא השתלט על האזור ולא קיבלתי שום ידיעה על מצבה כבר חשבתי על הנורא מכל, היינו בטוחים שהיא לא בין החיים. למחרת, הבת שלי קלטה באחד הסרטונים שהופצו מישהי שלא ראינו קודם על אחד הרכבים שהיו בדרך לעזה, וכשרועי, חבר של דניאלה, הריץ אותו באיטיות זיהינו אותה עם הקוקו שלה והחולצה שלבשה".
לדבריה של אורלי, רק שבוע לאחר מכן הודיעו גורמים צבאיים למשפחה שיש להם אינדיקציות שהיא אכן נחטפה. אגב, עד אותו יום ארור, נקראה דניאלה דניאל, אך בהתייעצות עם רב, הוסיפה משפחתה את האות ה' לשמה.

4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
(צילום: באדיבות המשפחה)

"מאז שהבנתי שהיא חטופה, די נרגעתי עד כמה שזה נשמע לא הגיוני. ביחס לאפשרות השנייה שחשבנו עליה זה מצב עדיף", אומרת אימה. "איפשהו הוקל לי גם כשהבנתי שהיא נמצאת עם אנשים שהיא מכירה".
איך אתם מתמודדים עם הסיטואציה הקשה הזו?
"בהתחלה, במשך כמה ימים הייתי בהלם ולא יצאתי מהבית. אנשים באו והלכו. בהמשך החלטתי שאני לא יכולה לשבת יותר בבית, יצרתי קשר עם המטה (להחזרת החטופים) ומאז אני הולכת לשם כמעט בכל יום, מאוד פעילה. כך אני מתמודדת. כמובן שבבקרים ובלילות אלו הזמנים היותר קשים שהמחשבות והקושי עולים.
"חוץ ממני, בעלי שחזר בתשובה לפני כשנה וחצי מרבה בתפילות, והבת הנוספת (14.5) גם מתמודדת בדרך שלה, בעיקר עם חברות שמקיפות אותה ברוב שעות היום. כמובן שאין לנו שגרה בבית. אני לא עובדת מאז, אלא רק בזה. נפגשתי עם שגרירים שונים, ראש הממשלה, השר גלנט, גל הירש, השר אייזנקוט ועוד. עד לשבוע האחרון סיפרתי את הסיפור של דניאלה אבל מאז אני מנסה פחות לספר אלא יותר לדרוש שיעשו דברים".
מה דעתך על פעילות הממשלה בנושא עד כה?
"אני יודעת שאומרים שעושים ושהחטופים לנגד עיניהם, אבל בתחושה שלי שהעניין הזה לא במקום הראשון בסדר העדיפויות בממשלה. אני פונה לממשלה בדרישה שזו תהיה המטרה הראשונה ולא אחת המטרות של המלחמה - להחזיר את החטופים בשלום ולעשות את כל מה שצריך למען המטרה. כרגע התחושה היא שהממשלה דוהרת לחיסול החמאס ופחות מתעסקת במאמצים המקבילים לשחרורם".

4 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
דניאלה גלבוע
(צילום: באדיבות המשפחה)

לפני הכניסה הקרקעית לעזה אמרו גורמים שונים שעלול להיות לכך מחיר ואלו החטופים. מה עמדתך בעניין?
"כשהיינו בפגישה עם ביבי הוא אמר שאין תהליך להחזרת החטופים ושהחמאס לא מוכנים לדון בעניין. הוא טען שהם הבינו שכל הדיבורים על עסקאות לכאורה היו כדי למשוך זמן ולא באמת יש רצון לעשות משהו ולכן החליטו שנכנסים, כשאחת המטרות היא להלחיץ אותם כדי שיפעלו בעניין החטופים. בינתיים, אנחנו כמעט שבועיים אחרי הכניסה ואני לא רואה משהו קורה והזמן עובר, אז אולי צריך לעשות משהו אחרת.
"לא חשבתי שנגיע למצב כזה. בראייה שלי אמרתי שתוך כמה ימים המדינה תשחרר אסירים ודניאלה ויתר החטופים יחזרו אבל בינתיים לא קורה כלום. המסר שלי הוא שזו האחריות של הממשלה והעומד בראשה. ברגע שהוא יבין שזה מה אנחנו והמדינה מפנים כלפיו, כנראה שזה יעבוד".
יש לך חשש שביתך ושאר החטופים יישארו שם זמן רב?
"אני אפילו לא חושבת על זה, זו לא אפשרות מבחינתי ואני גם לא חושבת שהיא ריאלית כל עוד יש 241 חטופים".
כאמור, כדי להגביר את הפעילות להשבת ביתה ויתר החטופים, פתחו אורלי ומשפחתה קמפיין לגיוס המונים ומבקשים את סיוע הציבור. "המטרה היא לפעול גם ברמה הבינלאומית", היא אומרת. "המוזיקה משמעותית מאוד בחייה של דניאלה והחלום שלה הוא להיות זמרת מפורסמת. היא למדה במגמת מוזיקה בתיכון בן גוריון ובקונסרבטוריון, והקליטה כבר חלק מהשירים שכתבה. בימים האלה אנחנו עובדים על הפקה מקצועית של השירים שלה, וגם חבר שלה שלמד איתה במגמה, עובד עם מפיק מקצועי שהכוונה היא לפרסם את דניאלה דרך השירים.
"אנחנו רוצים להגיע עם זה לחו"ל, לזמרים מפורסמים שיפרסמו ויתנו לזה במה, כשהכוונה היא לחבר את האנשים לדניאלה ולחטופים דרך המוזיקה שלה. בארץ יש המון אנשים שנרתמים לפרסום, גם בהתנדבות אבל בחו"ל יש עלות שאנחנו מייעדים לכך, וזו מטרת הקמפיין".

קראו גם:

מתוך יעד של 300 אלף שקלים, נתרמו כבר 45 אלף ואורלי מלאת הערכה כלפי הציבור הרחב. "יש היענות יפה מאוד, אנשים ממש פתחו את הלב וזה מרגש. בשבועות הראשונים ההירתמות של אנשים רבים הייתה משהו שניחם מאוד ונתן תחושה שאתה לא לבד בעסק. היום ששואלים אותי מה אפשר לעשות, אז זה לבוא ולהיות איתנו בסוג של המאבק הזה.
"עברנו את שלב ההלם והניחומים, היום אנחנו בשלב של להעלות את הנושא לראש סדר העדיפויות של הממשלה ובינתיים זה לא קורה".
את כבר מדמיינת את היום שדניאלה תחזור?
"ברור, אני כל הזמן מדמיינת אותה נכנסת בדלת וחושבת איך אני מחבקת אותה. חלמתי לאחרונה שהיא בחדר שלה אחרי אמבטיה וחוזרת לשגרה שלה. אני גם מדברת עם אנשים ומזמינה אותם למסיבת הודיה שנעשה כשהיא תחזור".
מעבר לקמפיין הכספי, פועלים גם בשכונת אם המושבות, בה התגוררה המשפחה לפני שעברה לכפר גנים, למען החזרת דניאלה ויתר החטופים כשביום שישי הקרוב (13:00) תיערך בשלום סנטר קבלת שבת שתוקדש להם.