מערכת הבחירות שהסתיימה אמש הייתה מהפחות מותחות שידעה העיר לאור ניצחונו הגדול של ראש העירייה המכהן, רמי גרינברג, שימשיך בתפקידו. מנגד, מועצת העיר צפויה לעבור מתיחת פנים עם לא מעט נבחרי ציבור שיסיימו את דרכם אל מול אחרים שייכנסו במקומם.
6 צפייה בגלריה
פתקי הצבעה בחירות 2024 פתח תקוה
פתקי הצבעה בחירות 2024 פתח תקוה
פתקי הצבעה בחירות 2024 פתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

התוצאות הסופיות, לאחר ספירת קולות החיילים ובתי החולים, צפויות להגיע בימים הקרובים ועשויות להשפיע על מפת המנדטים, אך זאת התמונה המסתמנת כרגע: התחדשות בראשות רמי גרינברג- 13 מנדטים (39.5 אחוז), ש"ס בראשות אליהו גינת- 5 מנדטים (15.9 אחוז), מחויבים בראשות אורי אהד ואיתי שונשיין- 3 מנדטים (10.2 אחוז), יחדיו הציונות הדתית- 3 מנדטים (8.1 אחוז), יש עתיד- 2 מנדטים (4.7 אחוז), יהדות התורה - מנדט אחד (4.6 אחוז) , פתח תקוה ביתנו- מנדט אחד (4.1 אחוז), אמת המחנה הדמוקרטי- מנדט אחד (3 אחוז).

6 צפייה בגלריה
גנאדי בורשבסקי מצביע בחירות 2024 פתח תקוה
גנאדי בורשבסקי מצביע בחירות 2024 פתח תקוה
גנאדי בורשבסקי. "התוצאות מאכזבות וכואבות"
(צילום: באדיבות מטה הבחירות של גנאדי בורשבסקי)

ברשימתו של גרינברג, שככל הנראה יצטרך רק עוד סיעה אחת או שתיים לכל היותר כדי להרכיב קואליציה, ניתן למצוא מעבר לסגן ראש העירייה צדוק בן משה וחברי המועצה הנוכחיים רפי דהן, ניבה קפלן ורועי פן, גם מספר פנים חדשות בפוליטיקה המקומית כמו למשל אנה נבות שהייתה עד לאחרונה יו"ר ועד ההורים העירוני, הפעילה החברתית מרגריטה סלבקין, הפעיל החברתי בקהילה האתיופית דניאל אוריה, מנהל אשכול הדר גנים לשעבר אלישיב עמיצור, ואם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון גם הכוכב האגדי של הפועל פתח תקוה - בני קוזושווילי (קוזו). ישלימו את הרשימה: ליאה צור, משה פרידמן ואביחי דמרי.
בעקבות הניצחון הסוחף, כתב גרינברג: "מרגש לראות את האמון האדיר שהענקתם לנו: קרוב ל-90 אחוז תמיכה לראשות העיר ו-13 מנדטים למועצת העיר! נעבוד קשה למענכם.ן".

6 צפייה בגלריה
ענת זנזורי מצביעה בחירות 2024
ענת זנזורי מצביעה בחירות 2024
ענת זנזורי. נכון לעכשיו, גם היא מחוץ למועצה
(צילום: באדיבות מטה הבחירות של ענת זנזורי)

בסיעת ש"ס, שתגדיל את כוחה בקדנציה הבאה, ימשיכו לכהן היו"ר אליהו גינת, אשר שוקר, עמי כלפון ודמלאש בלאיי, ואליהם יחבור מרדכי לוי כשחקן החיזוק.
בעקבות תוצאות הבחירות אותן חגגו אמש במטה ש"ס בעיר, ציין גינת: "תודה לבורא עולם, שנותן לנו את הזכות ואת הכוח להמשיך ולשרת אתכם, מתוך אחדות ואהבת אמת. אני מברך את ראש העיר, מר רמי גרינברג, שהעשייה שלו בכל פינה בעיר הוכיחה את עצמה. תודה למאות הפעילים ואלפי המצביעים על האמון. לאורך כל הקמפיין הדגשנו שבעזרת ה' יחד ננצח. היום אני יודע שבזכות האחדות, עם כלל הקהילות בעיר, הגענו למקום הזה".
את סיעת מחויבים ירכיבו שלושה עורכי דין: ראש העירייה לשעבר וחבר המועצה הוותיק עו"ד אורי אהד, חבר המועצה עו"ד איתי שונשיין ואליהם תצטרף עו"ד לירז ראש בקדנציה הראשונה שלה.

6 צפייה בגלריה
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי. "עמדתי כאישה מול מנגנונים ענקיים"
(צילום: ריאן)

ברשימת יחדיו שמאחדת תחתיה את הציונות הדתית והבית היהודי ימשיכו לכהן צביקה וישנגרד וצבי בליץ, ולכהונה ראשונה כחברת מועצה תצטרף חגית תלם, אשת חינוך ותלמידה ב'קבלה לעם'.
ברשימת יש עתיד אין הפתעות כשאדי קואז ובריגיטה מרזון ימשיכו בתפקידם. את יהדות התורה ייצג מאיר צבי בלומנטל ואת פתח תקוה ביתנו - מארק קניזיבסקי. מי שלא ברור עתידו כרגע הוא מחזיק תיק החינוך סרחיו גולצמן, שעומד בראש רשימת אמת המחנה הדמוקרטי ומקומו יהיה תלוי בתוצאות הסופיות.

מי נשארו בחוץ?


ומה באשר למתמודדים תחת המפלגות הימניות הארציות? באופן מפתיע, אלו ככל הנראה לא יקבלו ייצוג במועצת העיר הבאה. הליכוד בראשות גדי בשארי קיבלה 2.4 אחוז. מפלגת עוצמה יהודית בראשות גילה בן נאים ושימי גולן, בה תמך השר איתמר בן גביר עם קמפיין דומיננטי, קיבלה רק 2 אחוז.
לצד אלו הנכנסים, יש גם כאלו שעוזבים את מועצת העיר, ובהם לא מעט וותיקים בפוליטיקה המקומית. תחילה, באופן כמעט ודאי, שני המתמודדים מול גרינברג מוצאים עצמם מחוץ למשחק - ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי. "התוצאות מאכזבות וכואבות", ציין בורשבסקי. "אמשיך לשרת את הציבור גם בלי להיות חלק ממועצת העיר".

6 צפייה בגלריה
שמחה במטה ש"ס בפתח תקוה, עם אליהו גינת
שמחה במטה ש"ס בפתח תקוה, עם אליהו גינת
שמחה במטה ש"ס בפתח תקוה, עם אליהו גינת
(צילום: מתן דויטש)

בנוסף, מי שיעזבו את בניין העירייה בין היתר הם אורנה דוידאי, שהתמודדה תחת הסיעה "פתח לתקוה" וגרפה 1.4 אחוז בלבד, משה משה שעמד בראש רשימת אחדות וקיבל 1.2 אחוז, ראש העירייה לשעבר איציק ברוורמן, איציק ישראל, נציג יהדות התורה ישראל פרידמן, עידית ישראלוב-לוין ונפתלי כהן.

6 צפייה בגלריה
רמי גרינברג יוצא מהמטה שלו לאחר סגירת הקלפיות
רמי גרינברג יוצא מהמטה שלו לאחר סגירת הקלפיות
רמי גרינברג יוצא מהמטה שלו לאחר סגירת הקלפיות. המנצח הגדול של הערב
(צילום: מתן דויטש)

קראו גם:

דוידאי כתבה היום, בין השאר: "יש לזכור שהתמודדתי לבד בראש סיעה חדשה שבניתי אותה מאפס בלי פוליטיקאים מפורסמים ובלי חברי מועצה קיימים. עמדתי כאישה מול מנגנונים ענקיים של מפלגות המכהנות בממשלה שיש להן מנגנון של פעילים מתוגמלים היטב. את הכל מימנתי מכספי האישי. הקולות שלי באו רק מעשייה אמיתית למען התושבים שנעשתה בלית ברירה גם על חשבוני האישי כולל טיולים בירקון וכולל אירועים לנשים אצלי בבית, אבל את הכל עשיתי באהבה".