מאז תחילת המלחמה, עובדים בבית החולים בילינסון לילות כימים, כשבנוסף לטיפול שהם מעניקים בשוטף, הם מטפלים בפצועים משדה הקרב, וכן מתמודדים עם אנשי צוות שגויסו למילואים בעצמם. אלא שמאז השביעי באוקטובר התגברה משמעותית מצוקת החניה באזור שמקשים על המגיעים למרכז הרפואי.
2 צפייה בגלריה
מצוקת החניה ליד בילינסון
מצוקת החניה ליד בילינסון
מצוקת החניה ליד בילינסון
(צילום: פרטי)

כזכור, עם פרוץ המלחמה נפתח בחניון המרכז, בית חולים לשעת חירום עם מאות עמדות אשפוז שנטרלו חלק גדול ממקומות החניה. נוסף על כך, בימים אלו מוקם בסמוך לבית החולים שניידר, חניון חדש אך בינתיים נאלצים הנהגים המגיעים אל שני המרכזים הרפואיים לתור במשך זמן רב אחר מקום חניה.
כך למשל, אישה מפתח תקוה שהגיעה למיון עם אביה הקשיש והמטפל שלו בשל הליך רפואי דחוף שהיה אמור לעבור, סיפרה למיינט כי נאלצה להוריד את השניים בכניסה למיון ולאחר מכן המשיכה בחיפושים רבים אחר חניה גם בתוך החניונים הסמוכים עצמם. באחד מהם היא טענה כי עברה חוויה לא נעימה כשלא נמצא סדרן באזור, לא הייתה התראה כי החניון מלא, ובזמן שניסתה לחלץ עצמה בין רכבים שחנו על שפת מדרכות, עלתה גם על דוקרנים שהיו במקום.
"המלחמה דורשת המון כוחות נפש, ועניין החניה נראה כמו משהו זניח, אבל העצבים חשופים גם ככה ונשברתי", היא סיפרה. "לא רציתי לחנות רחוק ולתת לאבא שלי ולמטפל להמתין זמן רב אבל זה מה שקרה בסופו של דבר.
"המצב הזה פשוט נורא. חוץ ממני, הרבה אנשים נוספים שדיברתי איתם, מגיעים לבית החולים ולא מוצאים מקום. על כל פיסת אדמה קטנה אנשים מוצאים איך לחנות, הרחובות מפוצצים ויש מצוקת חניה גדולה. לא יכול להיות שיש בית חולים כזה גדול ואי אפשר לחנות לידו. זה פשוט עוגמת נפש".
מבקר נוסף ציין: "צוות בית החולים עושה עבודת קודש ואין לי חצי טענה כלפיו, אבל המצב שנוצר הוא קטסטרופה. אנשים מגיעים לבית חולים במצבים פחות יפים ונעימים בחיים שלהם, אז אם לא די בזה הם צריכים להתמודד גם עם חיפוש חניה מורט עצבים".

2 צפייה בגלריה
מצוקת חניה ליד בילינסון
מצוקת חניה ליד בילינסון
מצוקת חניה ליד בילינסון
(צילום: ריאן)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "מבנה החניון החדש בבית החולים שניידר, בו מאות מקומות חניה, יושלם בקרוב. המתחם נמצא באחריות הנהלת שירותי בריאות כללית. עיריית פ"ת הכשירה מספר חניונים באזור, בתוכם, החניון הסמוך למנחת המסוקים, שני חניונים ברחוב אמסטרדם וכן מאות מקומות חניה שהוסדרו בסמוך לבית חולים השרון במקום מבנה הפיל הלבן שהיה נטוש עשרות שנים. זאת לאחר מאמצי העירייה להעביר את השטח לבעלותה.
יודגש כי בכל מרחב בתי החולים העירייה הכשירה מקומות חניה ככל הניתן. יצויין עוד כי במקביל לפתיחת פעילות הרכבת הקלה תוגברו היקף ותדירות האוטובוסים המגיעים למתחם בית החולים בילינסון ושניידר, דבר המאפשר נגישות למבקרים גם באמצעות התחב"צ".
מבית החולים בילינסון נמסר: "עם תחילת המלחמה וכדי להבטיח את ביטחונם של המטופלים, הוסב החניון לבית חולים תת קרקעי ממוגן ונפתחו בו 4 מחלקות, כולל מחלקת טיפול נמרץ כללי. כעת מתבצעות במקום עבודות להרחבת תפוסת המיטות. יש לציין כי בימים אלה מוקם חניון מבקרים גדול של בית החולים שניידר הצמוד לבילינסון".