נערכה ישיבת התנעה לפרוייקט הענק "אם המושבות" בהשתתפות ראש העיר רמי גרינברג, וגורמי הרשות באגף התנועה ומינהל ההנדסה יחד עם הגורמים מחברת נתיבי איילון מטעם משרד התחבורה.
1 צפייה בגלריה
פרויקט התחבורה הענק "אם המושבות"
פרויקט התחבורה הענק "אם המושבות"
פרויקט התחבורה הענק "אם המושבות"
(צילום: דוברות עיריית פתח תקוה)
עלות הפרוייקט נאמדת בכ-800 מיליון ש"ח ומטרתו ליצור רצף תנועתי בין מזרח המטרופולין לכיוון מערב וכן להוסיף קישוריות של נת"צ ושבילי אופניים וכן לצור חיבור מרחוב גליס לצומת דרך אם המושבות - ראשון לציון.
פרוייקט "אם המושבות" יחל מכביש 483, מכיוון ראש העין, שבו תתבצע הרחבה ותוספת שבילי אופניים ונת"צ - לאורך כל המקטע לכיוון מערב.
הכביש מתחבר בהמשך לכביש 40 דרך צומת גנים עד צומת סגולה - במקטע זה יבוצע גם הרחבה לכביש. כמו כן, יבוצע הרחבה, נת"צ ושבילי אופניים מצומת סגולה מערבה לכיוון כביש 4.
מקטע זה יחל בכביש גליס תוך סלילת קטע אשר יחבר את גליס לצומת דרך אם המושבות - ראשון לציון. משם עד כביש 4 יבוצע הרחבה של דרך אם המושבות הקיימת, כולל הפרדה מפלסית בצומת העיפרון ובצומת מרטין גהל, וכן תוספת רמפה מדרך אם המושבות לכביש 4 צפון.
קראו גם:
בנוסף יורחב גשר אם המושבות וגשר הרלינג (באזור בני ברק). לאורך כל הפרוייקט, כאמור, יבוצע נת"צ ושבילי אופניים. לצד פרוייקט זה, בקרוב יחלו נתיבי איילון בביצוע שבילי האופניים לאורך כביש 471, מכביש 6 לכיוון מערב.
ראש העיר רמי גרינברג "במסגרת המהפכה התחבורתית שאנחנו מקדמים בכל רחבי העיר, היום ערכנו ישיבת התנעה למגה פרוייקט אשר עתיד לצור קישוריות מתקדמת בין מזרח למערב דרך אם המושבות. מדובר בפרוייקט שיעצים את הקישוריות בעזרת שבילי אופניים ונתיב תחבורה ציבורית. העירייה תעשה כל שביכולתה כדי שהבשורה התנועתית הזו תחל בביצוע כבר בשנים הקרובות".