מור גבאי, תושבת שדרות בת 30, נרצחה בעירה יחד עם תושבים רבים על ידי מחבלים. בצעד מרגש, החליטה משפחת בוסי מראש העין לארח את השבעה בביתה.
2 צפייה בגלריה
מור גבאי
מור גבאי
מור גבאי
(צילום: באדיבות המשפחה)
גבאי נרצחה ככל הנראה בידי המחבלים בזמן שחדרו לעיר ביום שבת אך במשך יומיים הוכרזה כנעדרת, עד שמשפחתה קיבלה את הבשורה הנוראית בלילה שבין שני לשלישי. כששמעו על כך נתי ודבי בוסי מראש העין, שהינם בעלי קרבה משפחתית למשפחתה של מור ז"ל, הם החליטו מיד להירתם והציעו לארח אותם בביתם ולערוך בו גם את השבעה.
"בהתחלה אמרתי 'לא, אין סיכוי'", סיפר מאיר גבאי, אביה של מור. "בחיים לא יצאתי משדרות, בשום מצב ובאף מערכה. הוצאתי לפעמים את המשפחה למקום מוגן יותר אבל אני נשארתי. התחלנו את השבעה בשדרות אבל אחרי 20 דקות התחילו שוב אזעקות והתרעות על חדירת מחבלים ואנשים לא יכלו לשבת, ואז אמרתי 'בואו נתקפל לדבי'.
"לא קל להחליט דבר כזה מבחינתם. ביקשתי מגיסי שישיג לי רק עוד שניים למניין כדי להתפלל והיום אני יכול לספק מניינים לכל מדינת ישראל. הבת של דבי התחילה עם פוסט שהיא מבקשת עזרה עם מזרנים ומשם זה התגלגל לכל המדינה. יש כאן מאות אנשים באופן קבוע חוץ מאלו שמתחלפים ואני כמעט לא מכיר אף אחד".
"אני מקבל פה חיבוק ענק שבחיים לא ציפיתי לדבר כזה", מוסיף גבאי. "ראש העין סיפקה תסריט שלא חלמתי עליו. ראש העירייה הגיע לכאן, מפקד תחנת המשטרה, מפקד השיטור הקהילתי, אנשים רבים מגיעים ועושים הכל. חשבתי בהתחלה שאהיה נטל קטן אבל עם הזמן ראיתי שאני הופך להיות נטל גדול. כמובן שזה לטובה וזה מרגש מאוד".

2 צפייה בגלריה
יזכור יום הזיכרון
יזכור יום הזיכרון
יהי זכרה ברוך
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"בגלל שגדלתי בדרום אני יודעת מה קורה שם", שיתפה דבי בוסי. "יש לי משפחה ביכיני ובשדרות, אז אחרי שהבנתי ששהו בממ"דים כל כך הרבה שעות ונשארו בלי אוכל ביקשתי שיבואו אליי הביתה. גרתי במושב שכל מי שעבר בו, התארח אצלנו אז אני ממשיכה את המסורת. גם אם זו לא הייתה משפחה, הבית שלי פתוח והיו מקבלים הכל.
"אחרי שהבת שלי פרסמה את הפוסט על המזרנים הכל נפתח. אנשים הגיעו, תרמו והביאו כל דבר. מדהים לראות את זה".
המועצה האזורית שדות נגב, בה עובדת אימה של מור, פרסמה הודעה לפיה היא "משתתפת בצערם הכבד מנשוא של משפחת סויד ושל עובדת המועצה, מלכה סויד, עם היוודע הירצחה של ביתה היקרה באדם, מור גבאי הי"ד שנרצחה בידי מחבלים בני עוולה ונפלה על קידוש השם. מן השמיים תנוחמו".
תודה ליוסי דמארי על הסיוע בהכנת הכתבה.
יהי זכרה ברוך.