פתח תקוה משנה את פניה: ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הורה לקדם את פרוייקט 1601 א' – תכנית "הקריה האקדמית" אשר אושרה בועדה המחוזית במרץ האחרון.
הפרוייקט יוקם על דרך רבין, מדרום לאזור התעסוקה רמת סיב, ממערב למרכז הרפואי רבין (קמפוס בילינסון), ובסמוך לשכונות החדשות כפר גנים ג', נווה עוז וגובלת עם העיר גבעת שמואל. רמת סיב מצטיינת בבנייני הייטק ותעסוקה מודרניים, לצד המרכז הרפואי בילינסון שהינו מהגדולים והמתקדמים בארץ. מה שיוצר מקום ייחודי שמסוגל לשלב אוכלוסייה חזקה, הייטק, ורפואה מודרנית ומחקרית יחד.
1 צפייה בגלריה
קריה אקדמית בפתח תקוה
קריה אקדמית בפתח תקוה
קריה אקדמית בפתח תקוה
(הדמייה באדיבות: אדריכל הפרוייקט, יוחי לביא - י. לביא אדריכל ומתכנן ערים בע"מ)
גולת הכותרת של התכנית הינה "הקריה האקדמאית" שתקום על שטח של כ-50 דונם, הכולל כ-30 דונם למוסד להשכלה גבוהה וכ-20 דונם עבור הקמת מוסד על יסודי. המוסדות יאפשרו ליצור יחסי גומלין והפריה הדדית בין החינוך הגבוה לבין החינוך העל יסודי. התכנית גם מאפשרת הקמת מוסדות תרבות וספורט בקריה שיהוו מוקד משיכה לתושבים מהשכונות הסמוכות.
התכנית תתפרס על שטח של 154 דונם בסה"כ ומתוכם 36 דונם עבור מגורים – 1158 יח"ד גדולות ו-260 יח"ד קטנות, 57 דונם למוסדות ציבור, 4500 מ"ר למסחר, 18 דונם שטחים פתוחים וכן דרכי גישה ופתרונות תחבורתיים. בסה"כ כ-70% משטח התכנית מיועד לשטחי ציבור.
בתוך כך, הבינוי יתבצע לאורך דרך רבין ובו תהיה בניה נמוכה של עד 7 קומות ולאורך רח' השחם יקומו מגדלי מגורים של מעל ל- 15 קומות. במרכז הפרוייקט ולכל אורכו יהיה שטח פתוח המחבר את המוקד הצפוני (הקריה האקדמית) ועד למוקד הדרומי – מקבץ מגדלי מגורים. כמו כן, הבניה תיעשה על פי הנחיות הבנייה הירוקה.
ראש העירייה רמי גרינברג: "אחרי שנים שבהן פרוייקטים רבים הוקפאו, אנחנו משחררים חסמים ומקדמים פרוייקטים חדשים תוך שימת דגש על מרחבים פתוחים, שטחי מסחר ומבני ציבור, דרכי גישה ופתרונות תנועתיים. הפרוייקט המדובר כולל גם את הקמת הקריה האקדמית בפ"ת אשר תיתן מענה משלים לתלמידי העיר ותקדם את ההשכלה הגבוהה.
כמו כן, אנחנו בוחנים שת"פ עם אוניברסיטאות בינלאומיות, כמו אוניברסיטת UIBE בסין שנציגיה כבר היו בעיר, ונבחנת הקמת שלוחה ללימודי מזרח. בנוסף יש לנו שיתוף פעולה עם מכון נאמן של הטכניון להקמת מסלול הכשרות לסטודנטים למקצועות ביו־רפואיים. כפי שניתן לראות, מהפכת הבינוי נמצאת בעיצומה ואנחנו תמיד עם האצבע על הדופק, ערים לכל תרחיש ובעיה – ונותנים פתרון בהתאם".