תלמיד מישראל, תלמיד מויאטנם ותלמיד משבדיה נפגשים בזום. לא, זו לא התחלה של בדיחה, אלא חלק משיטת הלימוד החדשנית באנגלית אותה מקנה אירית בר לתלמידיה בבית הספר נוה עוז בפתח תקוה.
1 צפייה בגלריה
המפגש בזום
המפגש בזום
המפגש בזום
(צילום: באדיבות אירית בר)
אירית (48), החלה לעשות שימוש בלימוד המקוון כבר ב 2019, כמה חודשים לפני שהפך לפופולרי בעל כורחו עם התפרצות נגיף הקורונה, כשארגנה לתלמידיה סיורים וירטואליים באנגלית באתרים שונים ברחבי העולם כמו האקווריום בדרום קרוליינה שבארצות הברית. כבר אז סיפרה לנו אירית ש"היא חושבת על הצעד הבא בו תלמידים מהארץ יתכתבו עם תלמידים מחו"ל".
והנה, כשנה וחצי לאחר מכן זה קרה. "בעקבות הקורונה, והשימוש בזום התחלתי לחשוב מה אפשר לעשות כדי לנצל זאת ולשדרג את הלמידה הגלובאלית", מספרת אירית. "כתבתי פוסט בקבוצה שנקראת 'global education' ושאלתי אם יש תלמידים שרוצים לעבוד איתנו ולשוחח על רב תרבותיות, השפעות הקורונה וכו'. כך נוצר קשר ביני לבין מורה מויאטנם שהוביל להתכתבויות בין תלמידי כיתות ד' אצלנו לתלמידים משם. לפני כשבועיים נערכה שיחת זום בין התלמידים לתלמידים מויאטנם וערכנו חידון ידע על שתי הארצות. הילדים הכירו אחד את השני ולמדו הרבה על ויאטנם. ובשבוע שעבר נוצר קשר דומה בין התלמידים לבין תלמידים משבדיה".
מה הקשר בין התלמידים מבית הספר לאלו ממדינות אחרות מקנה להם?
"הם בעצם חווים למידה בינתחומית המשלבת גיאוגרפיה, שפה, מידענות, מדעים ואנגלית. הם לא לומדים רק את השפה אלא הם מבינים את חשיבות השפה הבינלאומית וכמה דאי ללמוד אנגלית על מנת להבין ולתקשר עם העולם הגלובלי.
"זה משהו ענק ומאוד מיוחד. עשיתי לילדים סוויץ' בראש והם מבינים למה הם לומדים אנגלית בכלל. יש פתאום מוטיבציה ענקית וזו רק כיתה ד'. בדרך כלל לומדים בכיתה הזאת על חיות באנגלית ובעלי מקצוע, אבל באמצעות הקשר שהם יוצרים עם תלמידים ממדינות אחרות רמת האנגלית שלהם עולה".
אילו תגובות את מקבלת?
"ההורים בטירוף, לא האמינו שזה קרה. הילדים התחילו לדבר על ויאטנם בבית, ועל אוכל ויאטנמי. הרבה הנהלות בתי ספר לא מדברים כל כך על שיעורי אנגלית וכאן עומדים מאחוריי ומעודדים אותי. גם התלמידים עצמם ממשיכים להתכתב וליצור קשרים עם הילדים מויאטנם ושבדיה. יש לנו שילוב של הרבה מקצועות ובעיניי זה העתיד".
אם כבר עתיד, מה הצעד הבא שאת מתכננת?
"אני חושבת שצריך ליישם תכנית שנתית שבה אנחנו לומדים אנגלית ובמקביל מקיימים קשר עם כיתה במקום אחר ולומדים יחד. שלכל ילד יהיה חבר במדינה אחרת וכך השפה תתעשר. אם זה לא לימוד אנגלית אז מה כן?".