כעס בקרב תושבים ברחוב האחים בן עזר שבשכונת רמת ורבר בפתח תקוה: לטענתם, העירייה החלה ביום שני בעבודות גינון בשעה 6:40 בבוקר, לפני השעה המותרת על פי חוק לעבודות מסוג זה.
1 צפייה בגלריה
עבודות הגינון המרעישות מחוץ לבתי המגורים
עבודות הגינון המרעישות מחוץ לבתי המגורים
עבודות גינון בפתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה: פרטי)
על פי התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג-1992, אין להפעיל ציוד גינון מרעיש באזורי מגורים בין השעות 19:00 ל-07:00 למחרת.
למרות זאת טוענת תושבת הרחוב המדובר כי "בזמן שבני הבית ישנו, התחילה העירייה בעבודות גינון מתחת לחלון הבית שלנו בשעה 6:40. אני הייתי כבר ערה כי התארגנתי לעבודה אבל הילד הקטן התעורר מהרעש".
פנית למוקד לבירור הנושא?
"ברגע ששמעתי פניתי למוקד העירוני בווטסאפ ואמרתי שזה מנוגד לחוק, אז הם אמרו שזה לא מנוגד לחוק כי למחלקת גנים ונוף בעירייה מותר לעבוד מ 6:30. זה לא נראה לי הגיוני . אם לאחרים אסור להרעיש אז למה לעירייה כן? זה מקרה חירום? אם זה תיקון של משהו נחוץ אני יכולה להבין אבל לגזום דשא אפשר להמתין עוד חצי שעה ולא צריך להעיר אנשים. אני מקווה שמישהו יטפל בנושא כדי שלא יחזור על עצמו".
קראו גם:
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בהתאם למדיניות ראש העיר רמי גרינברג, עיריית פתח תקוה משקיעה מידי שנה עשרות מיליוני שקלים בשדרוג המרחב הציבורי ושיפור פני העיר אחרי שנים של הזנחה. בתוך כך, מתבצעות מידי יום ברחבי העיר עבודות גינון, תחזוקה וניקיון לרווחת תושבי העיר. עבודות אלו, כאמור, מורגשות בכל העיר והתושבים כמובן מודים על כך. במידה והתגלתה בעיה נקודתית בשטף העבודות, היא תיבדק מול הקבלן המבצע ותטופל בהתאם".
לעדכונים נוספים - חדשות פתח תקוה