בימים כתיקונם אצטדיון שלמה ביטוח (המושבה) מארח אלפי אוהדי כדורגל מדי שבוע. אך לאור התפשטות הקורונה יישנה בימים הקרובים האצטדיון את ייעודו וישמש את מבוטחי קופת החולים מכבי, אשר יופנו אליו על מנת לבצע בדיקות לנגיף.
1 צפייה בגלריה
אצטדיון המושבה
אצטדיון המושבה
אצטדיון המושבה
(צילום: אורן אהרוני)
בימים האחרונים עלתה אפשרות לרתום מספר סניפי קופות חולים בתוך הקהילה, בין היתר בשכונת נוה גן כדי שיבצעו בהן בדיקות קורונה עבור מבוטחי קופת החולים מכבי. אך בעיריית פתח תקוה הגיעו לסיכום עם מכבי כדי שאותם אלו שנחשדים כחולי קורונה לא יצטרכו להתהלך בתוך השכונה תוך סכנה להדבקת אחרים, אלא יגיעו לאצטדיון, שם יוקמו עבורם התנאים הנדרשים.
מעיריית פתח תקוה נמסר: "בהמשך לבקשת תושבי שכונת נווה גן, ראש העיר רמי גרינברג, הגיע לסיכום עם ראשי קופת החולים מכבי שיעתיקו את הפעילות הייעודית שלהן עבור חולי קורונה לאצטדיון שלמה ביטוח (המושבה). נדגיש כי נכון לעכשיו אין מדובר באתר הבדיקות שהוקם ע"י משרד הבריאות בדומה לזה הקיים בגני התערוכה בת"א, אלא במקום אליו יפנו קופת החולים את המטופלים הספציפיים שייתכן כי נדבקו בנגיף.
"מטרת המהלך היא כאמור למנוע מאותם מטופלים להסתובב בלב שכונות מאוכלסות ולאפשר להם להיבדק במקום מבודד. נדגיש בנוסף כי המתחם יעבוד בצורה היגיינית, בשני אזורים בלבד, אליו יגיעו עד עשרה אנשים ביום ובסוף התהליך יעבור חיטוי. עם שובה של הליגה לכדורגל וככל שהוראות משרד הבריאות יאפשרו זאת, האצטדיון ישוב לפעילותו הסדירה ללא קיומן של המרפאות".