בעקבות אירועי הפשיעה ברחובות העיר: באופוזיציה יוזמים דיון בנושא בישיבת המועצה הקרובה בו ינסו לגבש פתרונות שבסמכות הרשות, בין היתר על ידי אישור תקציב להגדלת פעילות השיטור העירוני וכן הכנת תכנית לתגבור פעילות מתנדבים.
1 צפייה בגלריה
זירת הירי בחנות הירקות ברחוב פינס
זירת הירי בחנות הירקות ברחוב פינס
זירת הירי בחנות הירקות ברחוב פינס
(איחוד הצלה סניף פתח־תקוה, דוברות הצלה פתח־תקוה)
כזכור, בשבועות האחרונים הפשיעה בפתח תקוה הרימה את ראשה כשלא מעט אירועים פקדו את רחובות העיר, החל מירי והשלכת מטען בחנות ירקות שברחוב פינס, שריפת חנות ירקות ברחוב אוסישקין, הנחת מטען בפתח דירה באם המושבות, השלכת רימון לעבר לובי בניין ברחוב חפץ חיים ושלשום (שני) ניסיון הצתת רכב באותו רחוב.
לאור ריבוי המקרים בטווח קצר, יוזמים חברי האופוזיציה דיון מיוחד בנושא בישיבת המועצה הקרובה בה הם צפויים להעלות מספר אפשרויות להחזרת הביטחון לתושבים. בין היתר הם מדברים על אישור תקציב להגדלת פעילות השיטור העירוני וכן הכנת תכנית לתגבור פעילות מתנדבים. "אין כל מחלוקת כי חיי התושבים נחשפים לסכנה חמורה", ציינו חברי האופוזיציה. "אין זה מוגזם לומר כי תושבים רבים חיים בפחד והדבר מחייב צעדים בלתי מתפשרים.
"עירייה אינה משטרה ואינה חוקרת אך יש בכוחה לפעול במקביל כדי להרתיע גורמים עבריינים מחד ולהגביר את תחושת הביטחון האישי מאידך".
קראו גם:
עורך הדין אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים והאופוזיציה, הוסיף: "העובדה כי עד כה לא היו פגיעות בגוף ובנפש מקרב תושבי העיר היא בגדר נס, אבל אי אפשר להמשיך ולסמוך רק על ניסים. ירי, השלכת רימון, הצתות והטמנת מטען, נשמע כמו תיאור של סרט הוליוודי, אבל זה לא בהוליווד, זה כאן ברחובות שלנו וזו סכנת חיים. לצערי הרב העירייה לא נקטה עד כה כל פעולה שיש בה כדי לתת מענה לתחושת הפחד של התושבים ולסכנה ברחובות העיר. העירייה אינה משטרה אבל יש בכוחה לפעול בנוכחות עירונית, פריסת מצלמות ותגבור השיטור העירוני וכל זה לא קרה ובכוונתנו לנער את האדישות המסוכנת הזו".
מדוברות העירייה נמסר: "הרחבת פריסת המצלמות ברחבי העיר נעשית כמעט מידי יום ומתבצעת בהתאם לשיקולים המבצעיים השונים. עד כה נפרסו למעלה מ-400 מצלמות ברחבי העיר, מה שלא היה קיים בעבר.
לצד פעילות המשטרה האמונה על הטיפול בפשיעה, בשנים האחרונות העירייה משקיעה תקציב עתק לטובת שיפור וקידום מעטפת הביטחון בעיר. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, כאמור, בפריסת מאות מצלמות ברחבי העיר אשר נצפות ע"י המשלט העירוני המאוייש 24/7, תגבור מערך הביטחון והרחבת פריסת סיירות הביטחון, וכן הפעלת "משמר המושבה" המקיים פעילות בנושא בעזרת מתנדבים.
"בהמשך לפעילות הענפה, המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל פרסמו לפני כשלושה חודשים את מפת הפשיעה בערי ישראל בין השנים 2016 - 2021, ומהנתונים עולה כי פתח תקוה במקום השני מבין הערים הגדולות שבהן נרשמה הירידה המשמעותית בפתיחת התיקים. כמו כן, על פי הנתונים, בשנת 2018 - נפתחו 10332 תיקים, בשנת 2019- 8880, בשנת 2020- 8460, בשנת 2021 - 6603 תיקים. לצד זאת, על פי מדד איכות החיים של הלמ"ס לשנת 2020, כפי שפורסם לאחרונה - פ"ת במקום הרביעי במדד תחושת הביטחון באזור המגורים (87.1%) – לפני הערים ת"א, חיפה ועוד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה