בניגוד לערים אחרות ולשנה שעברה, עיריית פתח תקוה החליטה נכון לעכשיו כי לא תתקיים פעילות קיץ מסובסדת בבתי הספר בחודש אוגוסט הקרוב.
המשמעות היא כי החל מסוף יולי, יישארו בבית אלפי ילדים בכיתות הנמוכות א' עד ד'.
1 צפייה בגלריה
חוששים מהצפיפות בקייטנה
חוששים מהצפיפות בקייטנה
למה אין פעילות בבתי הספר באוגוסט?
(המחשה: Shutterstock)
הורים רבים זועמים על ההחלטה ודורשים מהעירייה והעומד בראשה, רמי גרינברג, לשנות אותה. "לא ייתכן שאנחנו נצטרך להישאר בבית עם הילדים אחרי שנה שבה היינו בסגרים רבים", אומרת אם לתלמיד בבית הספר היסודי שיפר.
"אם בערים אחרות מאריכים את הפעילויות עד לאמצע אוגוסט גם בעיריית פתח תקוה, שנחשבת לעיר אמידה, אפשר לעשות את זה בשביל ההורים".
אם אחרת אמרה: "אנחנו אחרי שנה קשה של קורונה ומבצע צבאי, ראוי שלילדים יהיו מסגרות גם באוגוסט כדי שההורים יוכלו לצאת לעבודה בלי דאגות והילדים יוכלו להשלים את הפערים הלימודיים שצברו".
כאמור, ההורים דורשים מגרינברג החלטה על סבסוד הפעילויות, אך כרגע בעירייה מסרבים משיקולים תקציביים.
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה פועלת על פי המתווה שהוגדר על ידי משרד החינוך אשר מסבסד את מסגרות הבוקר עד לתאריך ה-22.7.
"פעילות הצהריים וכן כל פעילות שתתקיים החל מה-22.7, הינה פעילות פרטית שתופעל ע"י מפעילי הצהרון ובפיקוח ובסבסוד העירייה. זאת בשונה מקיץ שעבר שבו משרד החינוך סיבסד גם את פעילות הצהריים עד לתאריך ה-6.8.20.
"בתוך כך, ניתן להירשם למחזור השני בגני הילדים אשר יתקיים בין התאריכים 1-12.8.21 וכן ניתן להירשם לקייטנות של מקפ"ת שיתקיימו באוגוסט, בין היתר, עבור גילאי יסודי.
"חשוב להדגיש כי על אף שמשרד החינוך לא מסבסד את הקייטנות מעבר לצויין לעיל, מחירי החבילות פר יום - זולים ביחס למחירים הקיימים ברשויות גדולות אחרות. ראש העיר מקיים בנושא דיונים שוטפים ובקרוב יתפרסם המתווה הסופי אשר ישפר אף יותר את תנאי הרישום לקייטנות".