הבחירות בפתח תקוה מעלות הילוך: לאחר ששתי חברות מועצה, אורנה דוידאי וענת זנזורי, הודיעו על התמודדותן לראשות העיר, הכריז גם חבר המועצה גנאדי בורשבסקי על כוונתו להתמודד. "יש לי ניסיון וידע, אני יודע מה צריך לעשות בעיר ואני אעשה את זה", הוא מצהיר.
2 צפייה בגלריה
גנאדי בורשבסקי
גנאדי בורשבסקי
גנאדי בורשבסקי
(צילום: ריאן)
בורשבסקי (56), מכהן כחבר מועצה משנת 2001. לאורך השנים שימש כחבר בוועדות עירוניות שונות ובקדנציה הנוכחית עומד בראש ועדת הביקורת, ונחשב לאחד ממתנגדיו הגדולים של גרינברג. "לדעתי המצב היום בעיריית פתח תקוה גרוע מאוד", הוא אומר. "ראש העיר עסוק בחקירות".
הפרשה שבה מעורב ראש העירייה הנוכחי השפיעה על עיתוי ההכרזה שלך?
"ממש לא. קיבלתי את ההחלטה הרבה קודם ועל סמך היכרותי עם גרינברג קרוב ל-20 שנה. מערכת בחירות היא דבר כבד וקשה. כל אחד עושה את השיקולים שלו, מתי להכריז. חצי שנה זה זמן סביר כדי להעביר את המסר לתושבים".
לפי השיח ברחוב, גרינברג זוכה לאהדה בקרב לא מעט תושבים.
"לא מסכים. אלו שאוהבים אותו הם לדעתי מקורבים או מקבלי משכורת מהעירייה. עד עכשיו אף אחד לא התמודד מולו, אז במי יתמכו?".

2 צפייה בגלריה
גרינברג."משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר"
גרינברג."משיב לכל שאלות החוקרים ולא מתחמק מדבר"
גרינברג."אלו שאוהבים אותו הם לדעתי מקורבים"
(צילום: ריאן)

ענת זנזורי ואורנה דוידאי הכריזו גם הן על מועמדותן.
"אני חושב שהן לא מבינות את ההשלכות ואת העבודה הנדרשת כדי להיבחר. כדי להתמודד צריך כסף ותמיכה והן תמיד היו ברשימה של מישהו. אני כבר רצתי לבד. אורנה הייתה עם ברוורמן, אחר כך עם שונשיין ואז עם גרינברג ועכשיו היא נגדו. ענת תוכל להתקדם אם תביא משאבים. אשמח אם היא תהיה במערכת".
בורשבסקי צפוי להתמודד בפעם השנייה ברציפות, ולמרות שקיבל רק כשבעה אחוזים מהקולות בבחירות הקודמות, הוא משדר ביטחון: "בפעם הקודמת גרינברג לא ניצח אלא ברוורמן הפסיד. אני כשיר לעמוד בראש המערכת וגרינברג לא. אם היה אדם שאינו חשוד בפלילים, שמצליח ומנהל כמו שצריך, לא הייתי מתמודד".

קראו גם:

שימשת בעבר כראש האגף לקליטת עלייה, ובבחירות האחרונות תמכו בך לא מעט יוצאי חבר העמים. מה אתה חושב על מעמדם בעיר?
"גרוע מאוד. כשהייתי באגף הקליטה היו עובדים בודדים. היום יש כ-10 והתקציב גדל פי חמש, אבל אין פעילות. למשל, בתחילת המלחמה הגיעו עולים רבים מרוסיה ואוקראינה, אבל אין להם אולפן ראוי ואף אחד לא מדבר איתם. בעירייה משקיעים את הכסף בקונצרטים".
במידה שתיבחר, מה עמדתך בנושא עם עסקים ותחבורה ציבורית בשבת?
"גם כיום יש עסקים שפתוחים בשבת. תחבורה חייבת להיות בשבת. כמובן שלא צריכים לפגוע בדתיים ולעבור בהדר גנים, אבל היכן שזה לא מפריע ויש ביקוש, אין בעיה. אני אפעל לטובת העניין".
נראה אותך במועצה גם אם לא תנצח בבחירות?
"בוודאי, עד שנעשה סדר בפתח תקוה. אני ממשיך כבר יותר מ-20 שנה".