בימים האחרונים פרסמה הרבנות הראשית בפתח תקוה מודעה לפיה היא הסירה את השגחתה ממאפיית 'סופר לחם' שברחוב ליפקיס באזור השוק. מי הגורם לכך? כרגע, כל אחד מהצדדים מאשים את האחר.
לטענתו של אביחי, מנהל המאפיה, "90 אחוזים מהמאפים הנמכרים כאן מגיעים ארוזים עם חותמות כשרות עליהם. עד לאחרונה היינו מכינים במקום גם בורקסים וקרואסונים אבל הפסקנו. רציתי בכל זאת שתהיה לי תעודה כדי להיות הכי בסדר שאפשר גם עם הלקוחות אבל ברבנות לא מוכנים להקשיב".
2 צפייה בגלריה
מאפיית סופר לחם בשוק פתח תקוה
מאפיית סופר לחם בשוק פתח תקוה
מאפיית סופר לחם בשוק פתח תקוה
(צילום: פרטי)
תסביר.
"ניסיתי להגיע לפשרה איתם לגבי המחיר אבל הם לא הסכימו. אני משלם היום באזור 1,600 שקל בחודש, שבמצטבר זה 20 אלף שקל בשנה. זה המון כסף ומאחר ולא באו לקראתי החלטתי שחבל לשלם סכום כזה".
קראו גם:
מנגד, ברבנות פתח תקוה טוענים אחרת. האחראי על הכשרות, ינון פרסיק, אומר כי "בעל הבית לא עמד בנהלי כשרות תקינים. הוא הוזמן לשימוע כדי לנסות ולהסדיר את העניין אבל לא הסכים להגיע וביקש שיקחו את התעודה".
2 צפייה בגלריה
ההודעה שפרסמה הרבנות
ההודעה שפרסמה הרבנות
ההודעה שפרסמה הרבנות
(צילום: מתוך הרשת החברתית)
הוא טוען למחלוקות כספיות.
"ייתכן ויש גם קשיים כלכליים, אני לא נכנס לכך. אנחנו עשינו את כל המאמצים כדי למנוע את הפרסום. אם המנהל ירצה להגיע איתנו להסדר מחדש אנחנו נשמח לחזור ולשתף פעולה. לגבי המחיר, אנחנו לא קובעים אותו אלא חברה חיצונית ואין לנו אפשרות להתערב. אנחנו כן יכולים לערוך ביקורת".