אם אתם גרים בשכונת גני הדר, אם המושבות החדשה או נווה גן יש לכם סיבה לדאגה. מתברר כי אתם גרים באחת משלוש השכונות עם הכי הרבה חולי קורונה בפתח תקוה.
2 צפייה בגלריה
השוואת נתוני 5 השכונות הגדולות בפתח תקוה בנושא קורונה
השוואת נתוני 5 השכונות הגדולות בפתח תקוה בנושא קורונה
השוואת נתוני 5 השכונות הגדולות בפתח תקוה בנושא קורונה
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של רמי גרינברג)
מפילוח נתונים שערך משרד הבריאות, שנכונים ליום 6.8.20 בשעה 11:30, עולה כי בשכונת גני הדר הסמוכה להדר גנים יש 58 חולי קורונה פעילים.
במקום השני נמצאת אם המושבות החדשה, עם 43 חולי קורונה פעילים.
במקום השלישי נמצאת שכונת נווה גן הסמוכה, שבה יש כרגע 29 חולי קורונה פעילים.
במקום הרביעי בטבלה נמצאת שכונת שעריה, שבה יש כרגע 26 חולי קורונה פעילים.
השכונה שנמצאת במקום החמישי בטבלה היא כפר גנים ג' מזרח, שבה יש 26 חולי קורונה פעילים. רמת ורבר נמצאת אחריה במקום השישי עם 24 חולי קורונה פעילים.
על פי נתוני משרד הבריאות, שכונת הדר גנים נמצאת במקום השביעי ויש בה כיום 23 חולי קורונה פעילים. אחריה, במקום השמיני, נמצאת מחנה יהודה עם 18 חולי קורונה פעילים. נווה עוז החדשה במקום התשיעי עם 17 חולי קורונה פעילים ובמקום העשירי נמצאת שכונת כפר גנים א' עם 16 חולי קורונה פעילים.
אם השכונה שלכם לא מופיעה ברשימה המצורפת, מדובר בחדשות טובות. זאת מכיוון שמשרד הבריאות לא מפרסם מידע אודות שכונות עם פחות מ-15 חולי קורונה פעילים. המשמעות היא שבאותה שכונה יש כנראה פחות מ-15 חולי קורונה פעילים שידועים למשרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
רשימת השכונות עם יותר מ-15 חולי קורונה פעילים בפתח תקוה
רשימת השכונות עם יותר מ-15 חולי קורונה פעילים בפתח תקוה
רשימת השכונות עם יותר מ-15 חולי קורונה פעילים בפתח תקוה
(נתונים: באדיבות משרד הבריאות)

חשש: המדינה תטיל מגבלות על שכונת הדר גנים

בעקבות המצב בשכונת גני הדר, הסמוכה להדר גנים, פנה אמש (חמישי) ראש העירייה רמי גרינברג לתושבים וקרא להם להקפיד ולשמור על ההנחיות לפני שהמדינה תטיל מגבלות על השכונה.
להלן הודעתו של גרינברג: "תושבי ותושבות הדר גנים היקרים, אני פונה אליכם בקריאה ברורה וחד משמעית לפני שהמצב מחמיר.
היום בישיבה עם מפקדי פיקוד העורף עלו הנתונים בנוגע לשכונה והמצב לא טוב מבחינת כמות החולים. לצערי במידה וכמות החולים תגיע ל-5 חולים ל-1000 נפש, יוטלו מגבלות של המדינה על השכונה, מגבלות לא פשוטות.
"כיום המצב שיש 4.77 חולים ל 1000 נפש. זה קרוב מאד. חייבים למנוע זאת. חייבים לשטח את העקומה. חייבים להקפיד על ההנחיות ולהיזהר ולהשמר יותר מהרגיל. להימנע מכל התקהלות.
"להשתדל לא להגיע למקומות הציבורים אם לא קריטי, כולל גינות ובתי כנסת. מי שצריך להיות מבודד שיקפיד על כך, גם משאר בני המשפחה. מי שיש לו תסמינים שימהר להיבדק. חולה מאומת לצאת בהקדם למלונית בכדי לא להגדיל את ההדבקה. להקפיד על מסכות, מרחקים והגיינה מרבית. השכונה בקו האדום. חייבים להתעורר.
"נבצע עוד הסברה ויותר אכיפה אך זה בעיקר בידיים של כולנו, בהתנהלות ובאחריות. בכל הנחישות והעוצמה ננצח את נגיף הקורונה יחד".