מיזם ראשוני ומרגש נפתח בימים אלו בפתח תקוה: דירת אירוח לבני משפחות המאושפזים בבתי החולים בעיר, בה הם יוכלו ללון ללא תשלום.
את הדירה שברמת ורבר רכשו לאחרונה הרב אפרים סגל ואשתו אורנה, חסידי חב"ד שמנהלים את עמותת לב חב"ד- חסד ומרפא בעיר. לצורך אבזורה, פנו לגורמים שונים ותוך זמן קצר שמעה על כך הפעילה החברתית אלינור שטורם שלא חשבה פעמיים והרימה את הכפפה לטובת הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
דירת אירוח בעיר
דירת אירוח בעיר
דירת האירוח ברמת ורבר
(צילום: אפרים ואורנה סגל)
יחד עם ראובן יוסופוב, יו"ר המועצה הדתית פתח תקוה שמסייע בפרויקטים רבים למען הזולת, ומתנדבים נוספים, הם הצליחו לגייס תרומות בדמות מוצרים ומכשירי חשמל לדירה החל ממקרר ועד לשני מיקרוגלים (בשרי וחלבי), מיחם ופלטה לשבת.
קראו גם >>
"זה מרגיש כאילו יד אלוהים נגעה בפרויקט", אומרת שטורם, שעוסקת במשך שנים רבות בנתינה ועזרה לזולת, ואף ייסדה את קבוצות הפייסבוק והווטסאפ 'בפ"ת לא זורקים... מוסרים!'. "היה שיתוף פעולה אדיר מצד תושבים רבים, ולמזלנו השגנו את כל המוצרים במצב כמעט כמו חדש, ולא מעט אנשים אפילו רכשו מוצרים חדשים עבור הפרויקט, והכל נמסר בתרומה".
2 צפייה בגלריה
דירת אירוח בעיר
דירת אירוח בעיר
(צילום: אפרים ואורנה סגל)
אז איך עובד המיזם? אכלוס הדירה עובד על בסיס מקום פנוי. אדם אשר קרוב משפחתו מאושפז בבית החולים ואין לו היכן ללון, יכול לפנות לעובדת הסוציאלית שבמחלקה וזו תיצור קשר עם הגורמים הרלוונטיים כדי לבדוק את זמינות המקום.
במידה ויש מקום בדירה, יתן קרוב המשפחה 180 שקלים כפיקדון וכשיעזוב את הדירה, במידה ולא יימצא נזק ברכוש, יקבל את כספו בחזרה. "המטרה היא שהדירה לא תהפוך למקום עבור מחוסרי דיור אלא באמת עבור אנשים שזקוקים לכך ולכן קודם אכלוסה נעשית בדיקה מול בית החולים כדי לוודא כי אכן אותו קרוב מאושפז", מסבירה שטורם.
אילו תגובות אתם מקבלים מאנשים?
"זה פרויקט שאנשים מריעים לו ונותנים לנו את כל השבחים שבעולם. זו באמת מטרה נעלה ולשם שמים".
מה זה עושה לך לראות את זה מהצד?
"לראות את ההיענות וההירתמות של כל האנשים והעוסקים במלאכה זה מדהים ומחמם את הלב. הלוואי שאף אחד לא יזדקק לכך אבל אם כן שתמיד נהיה בצד הנותן. מה שמחיה אותי זה עשיית חסד. כשאתה מעלה חיוך למשפחה, לאנשים, לחולים, ובכלל לכל בן אדם, אין לזה מחיר. זה בדם שלי ואני לא יכולה בלי זה".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה